دو زلزله‌ی بالای ۶ ریشتر در بندرخمیر

پس از زلزله‌های 6 ریشتری بامداد امروز، 11 تیر 1401 در بندرخمیر هرمزگان، تیم هشت نفره از هلال‌احمر گراش، به منظور ارزیابی خسارت و ارسال کمک‌های امدادی، به هرمزگان اعزام شد. بر اساس مرکز زلزله‌نگاری کشور، از ابتدای تیر ۱۴۰۱ تا امروز، ۱۱ تیر، 23 زلزله با قدرت بالای ۴ ریشتر در کشور اتفاق افتاد است که سهم استان هرمزگان 16 زلزله بوده و یک بار نیز لامرد فارس را لرزانده است.

به گزارش پندری ، محمد شکاری، سرپرست هلال‌احمر گراش گفت: «درپی وقوع زمین لرزه‌های متعدد بامداد شنبه، ۱۱ تیرماه ١۴٠١ در چندین روستای استان هرمزگان، و خسارات ناشی از این زمین لرزه، ١۵ نفر از نجات‌گران از ساعات اولیه بامداد در جمعیت هلال احمر گراش، با تجهیزات کامل امدادی به حالت آماده باش در آمدند.»

سرپرست هلال‌احمر گراش گفت: «به منظور ارزیابی خسارات زلزله هرمزگان و ارسال کمک‌های امدادی، اولین تیم جهت ارزیابی به مناطق زلزله‌زده اعزام شد. همچنین یک کامیون محموله کمک‌های امدادی و اقلام ضروری شامل چادر و بسته‌هایی غذایی جهت توزیع در مناطق زلزله‌زده هرمزگان ارسال گردید. این کمک‌ها با همکاری فرمانداری و بهزیستی گراش انجام شده است. شهرداری و شورای شهر نیز کامیون را در اختیار هلال‌احمر قرار داده است.»

بر اساس مرکز زلزله‌نگاری کشور، از ابتدای تیر ۱۴۰۱ تا امروز، ۱۱ تیر، ۲۳ زلزله با قدرت بالای ۴ ریشتر در کشور اتفاق افتاد است که سهم استان هرمزگان ۱۶ زلزله بوده و یک بار لامرد فارس را لرزانده است.

بزرگترین زلزله‌ها با قدرت ۶.۱ ریشتر در ساعات ۲ و ۳:۵۵ بامداد، در اعماق ۱۰ و ۲۶ کیلومتری، امروز در بندرخمیر هرمزگان بوده است. این زلزله ۵ کشته و ۳۹ زخمی داشته است. این زلزله‌ها در گراش نیز احساس شده.

آخرین پس‌لرزه‌ی زلزله‌ی بندرخمیر نیز ساعت ۹:۳۶ بوده که ۴.۳ ریشتر بزرگی داشته است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9020

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: