کارشناس سوادآموزی گراش گزارش می‌دهد؛

آمار کاهشیِ بی‌سوادها و معلم‌های نهضت

۷ دی در تقویم به نام نهضت سوادآموزی نامگذاری شده است‌. به همین مناسبت حکیمه حاجیان، کارشناس سوادآموزی آ.پ گراش گزارشی از وضعیت بی‌سوادها و آموزش‌دهنده‌ها در سال ۱۴۰۲ ارائه داده است.

به گزارش روابط عمومی آ.پ گراش، حاجیان، کارشناس سوادآموزی آ.پ گراش در ابتدا گفت: «ما در حال حاضر ۷ نفر آموزش‌دهنده‌ داریم که با ما همکاری می‌کنند. ولی در سال جاری فعلا ۵ نفر از آن‌ها فعال هستند.»

کارشناس سوادآموزی در ادامه گفت: «آموزش‌دهنده‌ها بی‌سوادها را شناسایی می‌کنند و استعلام گرفته می‌شود که سیستم بی‌سوادی آن‌ها را تایید کند. بعد ثبت‌نامشان را انجام می‌دهند و مدارک بی‌سوادها توسط آموزش‌دهنده بارگذاری می‌شود. در نهایت در سامانه سواد این اسامی برای بنده که کارشناس سوادآموزی هستم نمایش داده می‌شود و کلاس را برای آموزش‌دهنده تشکیل می‌دهم.»

حاجیان در ادامه گفت: «در سال جدید تعداد بی‌سوادها کم شده است. بی‌سوادها رده سنی ۱۰ تا ۶۰ سال را پوشش می‌دهند‌. تعداد آموزش‌دهنده‌ها به‌خاطر سختی کار و کم بودن حقوق و مزایا نیز کم شده شده و استقبال نشده است.»

کارشناس سوادآموزی در ادامه گفت: «البته در نهضت سوادآموزی دیگر جذب جدید آموزش‌دهنده نداریم. خانم‌ها مصلی‌نژاد، صالحی، رحیمی، محمدی، خرشه، سهیلی و آقای شکرپاره آموزش‌دهنده‌های نهضت سوادآموزی شهرستان گراش در شهر و روستا هستند.»

حاجیان در پایان گفت: «نهضت سوادآموزی در سه مرحله‌ی بی‌سوادی، انتقال و تحکیم فعالیت‌ دارد. دوره بی‌سوادی ویژه بی‌سوادها، اول و دوم است، دوره انتقال هم از سوم تا ششم می‌باشد. دوره تحکیم نیز ویژه‌ی مرور می‌باشد. افرادی که نیاز به دوره سوادآموزی دارند، می‌توانند به دائره سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان گراش مراجعه کنند.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13020

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: