مشکلات آب شهرستان به گوش مدیرعامل آب و فاضلاب استان رسید

فرماندار گراش در دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس به منظور پیگیری‌های مصوبات سفر استاندار به شهرستان در حوزه آب و فاضلاب و بررسی نحوه تامین مالی اجرای پروژه‌های این حوزه بر ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه آب و فاضلاب تاکید کرد.

به گزارش پندری به نقل از روابط عمومی فرمانداری، محمود طاهرزاده از ساخت مخزن آب پنج هزار مترمکعبی در این شهرستان به‌ منظور ذخیره‌سازی آب شرب پایدار مورد نیاز خبر داد و افزود: برای ساخت این پروژه‌ آبرسانی که از مصوبات سفر استاندار به شهرستان است افزون‌ بر ۱۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که رقم قابل توجهی است و برای تکمیل این پروژه به ۸ میلیارد تومان دیگر نیاز است و با اجرای این طرح آبرسانی به طرح اقدام ملی مسکن حل خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت اجرای هر چه سریعتر شبکه فاضلاب شهری در این شهرستان، کاهش آلودگی های زیست محیطی را از مهمترین اثرات اجرای این شبکه عنوان کرد و گفت: اجرای طرح فاضلاب شهر گراش از هر زاویه ای بررسی شود یک ضرورت و نیاز مهم این شهرستان است.

فرماندار گراش با بیان اینکه اتصال شهرک صنعتی به آب شرب ضروری و در راستای فراهم سازی زمینه جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار است، افزود: اجرای پروژه آبرسانی به شهرک صنعتی به عنوان یکی از مطالبات اصلی سرمایه گذاران به حداقل ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که انتظار است شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به تهیه طرح مطالعاتی آن اقدام کند و در اجرا آن تسریع کند.

طاهرزاده با اشاره به اینکه توسعه شبکه آبرسانی روستایی به ارتقای وضعیت بهداشت در روستاها کمک شایانی خواهد کرد، افزود: طرح آبرسانی به روستاهای کسرالدشت و کنار زیارت نیازمند ساماندهی هستند تا با واگذاری انشعاب از استفاده حجمی آب جلوگیری شود.

وی افزود: اجرای پروژه آبرسانی به روستای زینل آباد به پیشرفت خوبی همراه است و امیدواریم هر چه زوتر به بهره برداری برسد و در حال حاظر آبرسانی به روستای آغصه به ۹ کیلومتر شبکه گذاری نیاز دارد که امیدواریم شرکت آب و فاضلاب استان فارس با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این پروژه نیز در دستور کار خود قرار بدهد

طاهرزاده خواستار ساماندهی شبکه آبرسانی و واگذاری انشعاب به روستای جدیدالتاسیس تنگ آب شد و گفت: واگذاری انشعاب در این روستای جدیدالتاسیس تنک‌آب یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولین و مطالبات مردمی است که هر چه سریع تر باید مرتفع شود.

فرماندار گراش افزود: خدمات رسانی به این روستا از اولویت های شهرستان است که پس از پیگیری های انجام شده برای تاسیس آن، در حال حاضر نیازمند مساعدت مدیران کل خدمات رسان هستیم

وی افزود: پروژه‌ آبرسانی به بخش ارد در دولت سیزدهم با مشارکت سپاه پاسداران و حمایت‌های ویژه استاندار فارس و شرکت آب و فاضلاب استان به بهره برداری رسید و در دو سال اخیر طرح‌های بزرگ پایداری آب در شهر و روستاهای این شهرستان تعریف و بعضا اجرایی شده است.

فرماندار گراش تصریح کرد: اجرای خط انتقال از سد سلمان فارسی و آبرسانی به مناطق روستایی بخش مرکزی و دهستان های فداغ و خلیلی این شهرستان به بیش‌ از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در سال جاری از بودجه های استانی شهرستان برای کف شکنی چند حلقه چاه و ترمیم شبکه آبرسانی ۵ میلیارد تومان به حوزه آب و فاصلاب تخصیص داده شده است.

علی‌جان صادق پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس نیز در این جسله، گفت: خوشبختانه طی سال های اخیر تلاش های بسیار ارزنده ای برای تامین آب شرب بهداشتی مردم انجام شده است.

وی ادامه داد: امروزه طرح های بسیار خوبی برای توسعه شهرستان در حال اجراست. احداث مخازن آبی جهت مسکن ملی، حفر دو حلقه چاه در محدوده شهرستان و همچنین اجرای خط انتقال آب به روستای زینل آباد و آغصه با مشارکت فرمانداری و مجموعه بسیج و سپاه از جمله این طرح هاست.

صادق پور همچنین به موضوع جدید فاضلاب شهر گراش اشاره کرد و افزود: این موضوع با استفاده از ظرفیت خیرین در حال پیگیری است و به زودی تفاهم نامه آن بین فرمانداری و خیّر به امضا خواهد رسید. خوشبختانه با همکاری مردم و خیرین شاهد وضعیت تقریبا مناسبی در شهرستان گراش هستیم.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس تاکید کرد: با توجه به اینکه این منطقه خشک و بی آب است و با هزینه های بالا و سختی زیادی آب منتقل می شود و بسترهایی برای فراهم آوری انتقال آب با چیزی در حدود ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب از سد سلمان به این منطقه ایجاد شده است، لازم است مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند و بهره‌وری مناسبی از این آب انجام بگیرد.

او خاطر نشان کرد: از مردم انتظار بیشتری داریم که حداکثر رعایت لازم را انجام دهند و استفاده به جا از آب داشته باشند.

علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با حضور در تپه نوالشهدا از آرامگاه شهدای گمنام بازدید کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس همچنین با حضور در دفتر حجت السلام سید محمد باقر بخشایش پور امام جمعه گراش با وی دیدار و گزارشی از عملکرد این حوزه در سطح استان ارائه کرد.

در جلسه فرمانداری که با حضور سعید علیپور مدیر آبفا گراش و ناصر دلخوش نماینده شورای اسلامی شهر بود به برخی دیگر از مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرستان اشاره شد

در سفر یکروزه علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس مسائل و نیازهای حوزه ابفا شهرستان گراش مورد بحث و بررسی قرار گرفت در این سفر مدیر عامل آبفا از پروژه آب‌رسانی به طرح اقدام ملی مسکن، توسعه شبکه آبرسانی روستای تنگ آب (محمد آباد و سلطان آباد)، روستاهای شمس آباد، کنارزیارت و کسرالدشت بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گرفت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12889

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: