آخرین وضعیت چمن مصنوعی محبی و چمن ورزشگاه شهدا

محسن افشار، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش در گفت‌وگو با پندری گفته چمن مصنوعی ورزشگاه محبی در مراحل آخر نصب است. او می‌گوید برای بازسازی ورزشگاه شهدا نمی‌توان بودجه دولتی گرفت. چون بدون اطلاع و اجازه اداره تخریب شده است و تا این لحظه هیچ گونه قراردادی زیر نظر اداره بسته نشده است.

محسن افشار، رئیس اداره ورزش و جوانان گراش، در گفت‌وگو با پندری از آخرین وضعیت نصب چمن مصنوعی ورزشگاه محبی گراش گفت: «چمن مصنوعی ورزشگاه محبی در مراحل آخر نصب است که زمان اتمام آن بستگی به تأمین بودجه و نحوه کار پیمانکار دارد.»

افشار می‌گوید: «پیگیری جذب بودجه چمن مصنوعی توسط نماینده محترم جناب آقای دکتر حسین زاده و مهندس محمودی رییس دفتر ایشان انجام می‌شود. نمی‌توان زمان دقیقی برای اتمام کار و بهره‌برداری از آن مشخص کرد.»

رئیس اداره ورزش و جوانان می‌گوید: «این زمین هنوز نیاز به کار دارد. فنس‌کشی، آسفالت پیست، تامین نور و ساخت سکو تماشاچیان از مهم‌ترین نیازهای این زمین ورزشی است.»

او می‌گوید: « بر خلاف صحبت های غیر منطقی که می‌شود این زمین در ابعاد استاندارد ساخته شده و هیچ مشکلی برای برگزاری مسابقات داخلی و استانی و کشوری در آینده نداریم. ما علاوه بر زمین چمن در نظر داریم پیست اسکیت، دوچرخه‌سواری و دومیدانی نیز در این مجموعه راه‌اندازی کنیم.»

او همچنین در ادامه گفت: «در گراش بجز این زمین چمن، چمن ناحیه سپاه، چمن هلال احمر، زمین اتحاد و زمین چمن شهدا که فعلا قابل استفاده نیست هم داریم که چمن طبیعی هستند.»

افشار درخصوص غیر قابل استفاده بودن چمن شهدا می گوید: «چمن شهدا تحویل هیئت فوتبال است و بخاطر اینکه بدون اطلاع و اجازه اداره شروع به تعمیر و تخریب کرده‌اند و تاکنون به کمک خیّرین بازسازی می‌شود، هزینه دولتی نمی‌توان جذب کرد. هر چند به کمک دفتر نماینده در تلاشیم که بودجه‌ای را اختصاص دهیم. ای کاش قبل از تخریب و ترمیم با اداره و بزرگان ورزش هماهنگی و مشورت می‌شد شاید تصمیم بهتری گرفته می‌شد. عدم مشورت و استفاده از پیمانکاری که تخصص کافی در این زمینه ندارد مهم‌ترین دلیل تاخیر در بازسازی شده است.»

افشار می‌گوید: «اگر هیأت فوتبال در دو ماه آینده فکر اساسی نکند ضربه جبران ناپذیری به فوتبال گراش خواهد خورد و در سال‌های آینده تیم.های فوتبال گراش به تعداد انگشتان یک دست خواهد رسید.»

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش روز شنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۱، محمود طاهرزاده فرماندار گراش از پروژه در دست احداث زمین چمن مصنوعی ورزشگاه محبی بازدید و از نزدیک در جریان اجرای این طرح قرار گرفت.

فرماندار گراش در این بازدید از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه احداث زمین چمن مصنوعی ورزشگاه محبی این شهرستان خبر داد و افزود: زمین چمن مصنوعی فوتبال ورزشگاه محبی به مساحت ۷ هزار و ۴۸۰ متر مربع در  سالجاری آغاز شد و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمود طاهرزاده با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان، افزود:  برای تکمیل و بهره برداری چمن مصنوعی ورزشگاه محبی۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در این مجموعه ساخت رختکن، تامین روشنایی، فنس کشی، ساخت سکو و پیست دومیدانی در برنامه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای این پروژه اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: اجرای پروژه‌های ورزشی جهت فعالیت جوانان قطعا در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر خواهد بود.

محمود طاهرزاده از احداث چهار زمین چمن مصنوعی کوچک فوتسال در روستاهای بخش مرکزی خبر داد و افزود: برای تکمیل و بهره برداری از زمین چمن مصنوعی روستاهای حسین‌آباد، لب اشکن، محمد زینا و کنگ و ریشه از توابع بخش مرکزی اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان نیاز است.

وی به دیدار خود با مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این دیدار موضوعات مختلفی درباره افزایش سرانه ورزشی گراش و توجه به توسعه زیرساخت‌های شهرستان مطرح شد و مدیر کل در این خصوص قول مساعد و پیگیری داد.

فرماندار گراش احداث زمین چمن مصنوعی بزرگ در ورزشگاه محبی و تکمیل فاز دوم این مجموعه را ضروری دانست و خاطر نشان ساخت: با توجه به نیاز جوانان به انجام فعالیت‌های ورزشی ضرورت دارد پروژه‌های نیمه تمام این حوزه به خصوص زمین چمن مصنوعی در شهرستان زودتر تکمیل شوند.

افشار سرپرست ورزش و جوانان شهرستان گراش در این بازدید در خصوص احداث چمن مصنوعی بزرگ در ورزشگاه محبی گزارشی را ارائه داد.

وی گفت: کار زیرسازی، کرسی چینی و جدولگذاری زمین چمن مصنوعی تمام و هم اکنون عملیات نصب چمن انجام شده است و پس از آن تامین روشنایی، فنس کشی، ساخت سکو و پیست در دستور کار قرار دارد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10622

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: