پارک بانوان در پیچ‌وخم وعده‌های چندین ساله

احداث پارک بانوان از وعده‌های است که از دور سوم انتخابات شورای شهر به این سو همواره میان شعارهای انتخاباتی تکرار می‌شده است. حالا نوبت به شورای ششم رسیده و علیرضا دانشور رئیس شورای شهر می‌گوید پارک بانوان پیش از پایان عمر شورای ششم به بهره برداری می رسد.

به گزارش پندری، پارک‌های بانوان با رویکرد بهره‌مندی بیشتر بانوان با توجه به نیازهای فیزیولوژیکی و همچنین رفع محدودیت‌های بهره‌مندی آنان از فضای سبز شهری در چند دهه اخیر از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

در حال حاضر بسیاری از شهر‌های کوچک و بزرگ در کشور، یک یا چند فضای اختصاصی ویژه بانوان را در مجموعه فضای سبز شهری خود تدارک دیده اند. اما جای خالی این نوع پارک در شهر گراش سال‌هاست که احساس می‌شود. از سال ها پیش بسیاری از مسئولین شهرستانی برای پر کردن این جای خالی، در گفتار اقداماتی را انجام داده بودند، اما همچنان خبری از بهره‌مندی زنان و دختران به عنوان نیمی از جمعیت شهری از پارک اختصاصی در گراش نیست.

به نظر می‌رسد وعده‌های آغازین ایجاد پارک بانوان در اواخر شورای سوم و ابتدای شورای چهارم و در زمان شهرداری حسین قائدی بوده است. پارکی که قرار شد به مساحت ۳ هکتار در پارک شهر، تا نیمه‌ی سال ۹۴ به بهره‌برداری برسد. اما نتیجه‌ای از این وعده‌‌ی مسئولین حاصل نشد و همچنان امید‌ها کور ماند.

تلاش مسئولین برای ایجاد پارک، به اینجا ختم نشد و فوزیه ناصری به عنوان تنها عضو خانم شورای پنجم، در سال ۹۷ در دیداری که با جمشید جعفرپور، نماینده وقت در مجلس شورای اسلامی داشت، از قول مساعد نماینده برای جذب بودجه‌های دولتی برای احداث بارک بانوان در گراش خبر داد.

قول نماینده لاری نیز محقق نشد و سر ریسمان احداث پارک به دست شورای ششم و شهردار مهروری رسید. شورایی که برخی اعضای آن حتی در شعار‌های انتخاباتی خود نیز از پارک بانوان نام برده بودند.

در سال ٩٩ زمینی در خیابان شهیدان نام‌آور به عنوان قدر‌السهم شهرداری در تفکیکات شهری، برای احداث پارک بانوان اختصاص یافت.

اختصاص زمین و اهدای بودجه حدود یک میلیارد تومانی توسط خیر گراشی برای احداث پارک، نقطه شروع تحقق امید بانوان گراشی برای بهره‌مندی از فضای سبز اختصاصی بود تا شورای جوان ششم و مهروری، پایان بخش وعده‌های مسئولین قبلی خود باشند.

عملیات عمرانی شروع شد و اواخر دولت روحانی نیز ۷۵۰ میلیون تومان بودجه دولتی برای این پارک توسط شهرداری اختصاص و جذب شد. اما مهروری در جلسه معارفه شهردار جدید گراش در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ از توقف عملیات عمرانی پارک بانوان خبر داد. پارکی که به گفته مهروری تا کنون ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طرف شهرداری برای آن هزینه شده است.

مهدی حلیمی، شهردار گراش در گفتگو با پندری از دلایل توقف روند ساخت پارک گفت: در حال حاضر فعالیت ساخت و ساز پارک به دلیل نقص در طراحی و همچنین اشرافیت ساختمان‌های اطراف در آینده به پارک، متوقف شده است. زمین‌های سه طرف پارک، کاربری مسکونی دارند و از این بابت بعدا به مشکل خواهیم خورد.

او همچنین اضافه کرد: پیشنهادات مختلفی از سوی مهندسین برای حل این مشکل مطرح شده است. باز طراحی نقشه پارک در وهله اول و اگر به نتیجه مطلوبی نرسیدیم، مکان را عوض کنیم. البته که تا به حال نتیجه خاصی گرفته نشده و در حال بررسی هستیم.

علی‌رضا دانشور، رئیس شورای اسلامی شهر گراش، درخصوص اختصاص بودجه این پارک در بودجه ۱۴۰۱ نیز گفت: ما به جد پیگیر پارک بانوان هستیم و حتی در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار مختص این پروژه تعیین شده است و به محض اینکه تعیین تکلیف شود، بودجه تزریق خواهد شد.

دانشور با اشاره به هزینه‌های انجام شده تا به الان و در صورت جانمایی جدید پارک بانوان اضافه کرد: اولویت ما این است که با طراحی جدید، کار را در همین زمین ادامه دهیم. اما اگر بنا به هر دلیلی قرار به جانمایی جدید شود، می‌توانیم پارک‌های تخصصی را احداث کنیم. پارک‌های فرهنگ و هنر، پارک‌های مادر و کودک، پارک ورزش و از این قبیل پارک‌ها را می‌توانیم احداث کنیم. هر چند عمده هزینه آن برای دیوار‌های پیش ساخته خرج شده و به راحتی قابل انتقال است و هزینه‌ای حیف و میل نمی‌شود.

رئیس شورای ششم از پایان چشم انتظاری‌ها برای پارک بانوان خبر داد و افزود: این نیست که ما دغدغه پارک بانوان را نداشته باشیم و قطعا جزو اولویت‌های ماست. شما یقین بدانید در طول عمر شورای ششم، این پارک به سرانجام می‌رسد و بانوان گراشی می‌توانند از آن استفاده کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=9662

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: