جلیلی در صدر انتخاب گراشی‌ها

با پایان شمارش آرا در گراش، جلیلی با اختلاف، بیشترین رای گراشی‌ها را به خود اختصاص داده است. پزشکیان و قالیباف به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند. نزدیک به نیمی از گراشی‌ها در این انتخابات شرکت کردند.

به گزارش پندری، آمار غیررسمی شمارش آرا در گراش نشان می‌دهد بیش از ۱۷۸۷۶ نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند. این یعنی حدود ۴۸ درصد مردم رای خود را به صندوق انداخته‌اند. این مقدار به نسبت انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ با کاهش ۶ درصدی از ۵۴ به ۴۸ درصد رسیده است.

از مجموع ۱۷۸۷۶ رای اخذ شده در شهرستان گراش، ۱۳۲۵۹ رای یعنی ۷۴ درصد آرا به سعید جلیلی اختصاص داشت تا با اختلاف در صدر انتخاب گراشی‌ها باشد.

بعد از او مسعود پزشکیان با ۳۲۶۴ رای و ۱۸ درصد آرا در رده دوم، محمدباقر قالیباف با ۸۳۷ رای و ۴.۵ درصد آرا در رده سوم قرار گرفتند.

آرای مصطفی پورمحمدی از میزان رای‌های سفید و باطله هم کمتر بود. او ۹۱ رای و کمتر یک‌درصد آرا را به خود اختصاص داده است. جمع آرای باطله و سفید هم حدود ۴۲۵ است.

آمار غیررسمی از نتیجه انتخابات در کل کشور نشان می‌دهد مسعود پزشکیان در صدر قرار دارد و سعید جلیلی با اختلافی ناچیز نفر دوم است.

از آنجا که به نظر نمی‌رسد هیچ یک از نامزدها توانسته باشند ۵۰ درصد آرا را به خود اختصاص دهند، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود. باید یک هفته دیگر منتظر باشیم تا مردم در روز ۱۵ تیرماه، رئیس جمهور را از بین پزشکیان و جلیلی انتخاب کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13829

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: