شریعتی؛ قاضی‌القضات جدید گراش

عباس شریعتی صبح امروز چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ به عنوان رئیس دادگستری گراش معرفی شد. سیدعبدالرحیم روان‌بین نیز بعد از سه سال حضور در گراش، رئیس دادگستری لارستان می‌شود.

به گزارش پندری به نقل از هفت برکه، جلسه تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان گراش با حضور حسین حسین‌زاده نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، حجت السلام والمسلمین سید کاظم موسوی مدیر کل دادگستری استان فارس، مجید غلام‌پور فرماندار گراش، سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس، معاونین قضایی، مالی و پشتیبانی و ریاست حفاظت اطلاعات دادگستری فارس، امام جمعه ارد، امام جمعه موقت گراش، روسای دستگاه قضا در جنوب استان فارس، مسئولین دستگاه ‌های اجرایی شهرستان و خیرین و معتمدین، چهارشنبه ۱۳ مردادماه ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات شوری برگزار شد.

سید رحیم روان‌بین ۱۳ مردادماه ۹۷ به عنوان رئیس دادگستری شهرستان گراش منصوب شد. او پس از سه سال حضور در گراش به عنوان رئیس دادگستری، به لارستان می‌رود. عباس شریعتی جانشین او، متولد ۱۳۵۶ شهر دبیران شهرستان زرین دشت است. شریعتی کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم‌شناسی و سابقه ۱۲ ساله قضایی دارد. شریعتی تا سال ۹۵ رییس دادگاه بخش جویم بود. رییس شعبه ۱۰۱ دادگستری شهرستان داراب و مستشار دادگاه کیفری یک استان عناوین شغلی شریعتی پیش از حضور در گراش بود.

 

به خاطر دلخوری مردم تقلیل دادگستری گراش لغو شد

موسوی مدیر کل دادگستری استان فارس با اشاره به وضعیت کرونا گفت: اوضاع کرونا در استان مطلوب نیست. برای این جلسه از یک طرف نگران مردم و شما مسئولین هستم و از طرف دیگر هم در لار هم در گراش معارفه و هم افتتاح دادگاه اوز را داشتیم و افتتاح ویدیو کنفرانسی به دلم نمی‌چسبید و چاره‌ای جز این سفر نبود. در اینجا هم مراسم در سالن ۶۰۰ نفری و با تعداد کم برگزار می‌شود. امیدوارم خدا هر چه زودتر ریشه این ویروس را از جامعه شیعه بکند به ویژه که در آستانه ماه محرم هم هستیم.»

موسوی با اشاره سابقه حضور خود در منطقه گفت: «در شهرهای گراش و لار و جنوب استان فارس وقتی می‌رسم من نفس راحتی می‌کشم و احساس وجد می‌کنم. من ۱۲ سال عمر کار خودم را در این مناطق بوده‌ام و با مردم و فرهنگ آن‌ها آشنا هستم و هنوز هم ارتباط و دوستی من با مردم ادامه دارد و خودم آمدم آقایان را زیارت کنم.»

مدیرکل دادگستری فارس گفت: «در انتخابات دیدیم که گراشی‌ها مشارکت بالایی داشتند و انتخاب اصلحی انجام دادند و امیدواریم دولت هم گام‌هایی مثبتی برای مردم بردارد. در قضیه دادستانی گراش هم من با رییس قوه مکاتبه و مذاکره داشتم و گفتم شاید ضرر آنچنانی برای شهرستان نباشد اما مردم دلخور شده‌اند و ایشان فرمودند من به دلخوری مردم راضی نیستم.»

مدیرکل دادگستری در معرفی رییس پیشین و جدید دادگستری گراش گفت: «آقای روان‌بین سید مخلص، پرکار و البته آدم باسواد و باهوشی هستند. آدم قاطع و بی‌تعارفی هستند ولی یک بداخلاقی از ایشان گزارش نشد. من برای انتخاب رییس دادگاه گراش دقت زیادی داشتم و ایشان خصوصیات مورد نظر را داشت و جانشین ایشان هم متدین هم باسواد و هم تیز دست است و از همه مهم‌تر خوش‌برخورد است. خیرینی که اینجا هستند کمک کنند همان‌طوری که دادگاه ساخته شد احتیاجاتی که دادگاه دارد تکمیل شود.»

 

«توهین» دومین جرم در گراش است

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در توصیه‌هایی به رییس دادگستری گراش گفت: «در دوره آقای رییسی و اژه‌ای به برخورد خوب با مردم تاکید زیادی داریم. این صوری نیست بلکه اعتقادی است. با مجموعه سپاه، انتظامی و امنیتی که بار امنیت بر دوش این‌هاست تعامل جدی و صددرصد داشته باشید.»

موسوی در مورد مهمترین پرونده‌های دادگاه گراش گفت: «دادگاه داریم ولی این طوری نباشد که هر چیزی را بکشانیم داخل دادگاه توهین جرم دوم گراش بوده است که شورای پیشگیری از جرم گراش فعال را کنید و درباره آن صحبت شود. برخی پرونده‌های کثیرالشاکی در گراش داریم. مثلا پرونده برگ سبز مطهر هنوز از سال ۸۸ درگیر هستیم و اخیرا هم پرونده مشابه‌ای داشته‌ایم هم مردم باید هوشیار باشند و هم دادگستری ما در این مورد دقت کند و سریع آن‌ها را از دور خارج کند.»

مدیرکل دادگستری فارس به گسترش دادرسی الکترونیک در شهرستان گراش توصیه کرد: «یک توصیه من گسترش دادرسی الکترونیک است که خیلی از مردم اینجا ساکن کشورهای خلیج فارس هستند و باید برای یک سوال و جواب از آنجا به ایران بیاید. با توسعه دادرسی الکترونیک شما از داخل اتاق خودتان می‌توانید با قطر و دبی ارتباط بگیرید. ما در شیراز این کار را انجام می‌دهیم و انشاالله در گراش هم انجام شود. ابلاغ‌های قضایی هم باید هم به صورت الکترونیک و از سامانه ثنا باشد.»

موسوی گفت: «ما صددرصد با دولت تعامل داریم. آقای فرماندار و رییس دادگستری افرادی را مامور کنید که ببیند اگر رییس و کارکنان  ادارات هستند که مردم را ناراضی می‌کنند، گوش‌شان را بگیرید و برخورد کنید.»

مدیرکل دادگستری فارس در مورد سیاست کاهش زندانیان گفت: «به زندان زیاد سر بزنید و سعی کنید زندانی زیادی نداشته باشید و بی‌جهت مردم را به زندان نفرستید. مستحب است که قاضی پرونده‌های زندانی‌دار روی میزش باشد. کسانی که جرم‌های خشن دارند برخورد کنید جای‌شان در زندان است و کسانی که امنیت مردم را به خطر انداخته‌اند نباید آزاد باشند. اما زندانی جرم مالی و مهریه و جرائم سبک در شهرستان نداشته باشیم.»

 

حسین‌زاده: استقلال قضایی در جمهوری اسلامی مثال‌زدنی است

نماینده مردم مجلس، فرماندار، امام جمعه موقت، نماینده خیرین هر کدام در این جلسه سخنان کوتاهی داشتند.

حسین حسین‌زاده نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی سند تحول قضایی را یک گام مهم برای تحقق عدالت در کشور دانست و گفت: «استقلال قضایی در نظام جمهوری اسلامی مثال زدنی است و اجرای دقیق سند تحول قضایی سبب افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم می‌شود.»

فرماندار: با دستگاه قضایی تعامل خوبی داریم

وی از عملکرد دستگاه قضایی تقدیر کرد و افزود: «مجلس در همه بخش‌ها آماده حمایت است.»

مجید غلام‌پور فرماندار گراش با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف، گفت: «مردم شهرستان گراش تعامل خوبی با مجموعه دولت و دستگاه‌های اجرایی دارند که این مهم سبب شده تا اتفاق‌های خوبی در این شهرستان رقم بخورد.»

وی با اشاره به نقش و تعامل مردم در برقراری امنیت، افزود: «مردم نقش سازنده‌ای در برقراری نظم و امنیت پایدار جامعه دارند.»

فرماندار گراش تصریح کرد: «مردم گراش مردم مومن و ولایت مدار و همواره در امور خیر و انفاق از پیشگامان هستند»

فرماندار گراش با بیان اینکه برای حل مشکلات جامعه تعامل دستگاه قضایی و اجرایی لازم است، خاطر نشان ساخت: «در شهرستان گراش تعامل خوبی بین دستگاه قضا و اجرایی است که حاصل آن رفع مشکلات مردم است و اقدامات خوبی در راستای پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهرستان انجام می‌گیرد.»

حجت السلام محمد غلامی امام جمعه موقت گراش گفت: «مهمترین مسائله در حوزه رشد، توسعه و پیشرفت جامعه امنیت است و امنیت قضایی بالاترین موضوع است که مردم به آن احتیاج دارند.»

وی گفت: «اجرای عدالت زمینه امنیت پایدار برای مردم تحقق می‌بخشد.»

ابراهیم مهروری نماینده شورا‌های حل اختلاف شهرستان گراش، تواضع، فروتنی و خویشتن داری را از خصوصیات اخلاقی رئیس سابق دستگاه قضا در شهرستان گراش عنوان کرد و گفت: «با حضور اقای روان‌بین در دستگاه قضا خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه شد»

 

خاطرات تلخ و شیرین روان‌بین در گراش

سید رحیم روان‌بین رئیس سابق دادگستری شهرستان گراش، رعایت نظم و انضباط اداری، تکریم ارباب رجوع و تسریع در امور مراجعین به عنوان سه اصل و اولویت کاری خود در این جلسه عنوان کرد.

وی گفت: در سیستم اداری نظم و انضباط از شرایط اصلی موفقیت است و تلاش شد در این سه سال با تکریم ارباب رجوع در امور مراجعین تسریع شود.

روان‌بین با اشاره به تلخی‌ها و شیرینی‌های حضورش در گراش، افزود: دو فرزندم در گراش متولد شدند که خاطرات شیرینی برای من است و پدرم را در این مدت از دست دادم که خاطره تلخی برای من رقم خورد. در این دو اتفاق مردم عنایت داشتند و حقیر به احترام انها قیام می‌کنم و هر کجا که باشم خود را یک گراشی می‌دانم.

عباس شریعتی رئیس جدید دادگستری شهرستان گراش گفت: «از همه ظرفیت‌ها برای اجرای سند تحول قضا در شهرستان گراش استفاده خواهد کرد تا رضایت مردم را جلب کنیم.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4105

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: