سرانجام گازرسانی به باغ‌موسی و کوچه دبیری چه شد؟

«گازرسانی به باغ موسی در دهه فجر سال 99» این وعده‌ای بود که روباط عمومی دفتر نماینده مردم داده بود.

«سرانجام گاز به منطقه باغ موسی گراش رسید.» این خبر را دو ماه پیش، روابط عمومی دفتر نماینده منتشر کرد و نوشت: «با حمایت مهندس حسین‌‌زاده، پیگیری جهانبانی رئیس دفتر نماینده در گراش و با همکاری فرمانداری، دادگستری و اداره گاز گراش، مناطق باغ موسی و کوچه دبیری پس از چندسال محرومیت، به گاز شهری متصل خواهند شد.» اما پیام‌های مردمی که به پندری رسیده، حکایت از نارضایتی‌های فراوان اهالی این منطقه دارد. اداره گاز و بخشداری به پندری پاسخ داده‌اند.

مهندس ادبی، معاون اداره گاز شهرستان گراش، در گفتگو با پندری: مشکل اصلی در گازرسانی به منطقه باغ موسی و کوچه دبیری عدم داشتن کد روستایی و یا قرار گرفتن در منطقه شهری بود. با این وجود پیگیری‌های انجام شده توسط اداره گاز و دیگر ارگان‌های شهرستان سبب شد از استان، اجازه انشعاب غیر دائم را برای این منطقه بگیریم. درحال حاضر لوله‌کشی انجام گرفته و به شبکه گازرسانی نیز وصل گردیده است. تعداد قابل توجهی از علمک‌ها نیز نصب شده و خانه‌هایی که اجازه‌ کار و یا پروانه‌ کسب داشته‌اند، کنتور نیز برای آنها نصب کرده‌ایم. تعداد محدودی از خانه‌ها علمک نصب نشده است که در حال پیگیری پیمانکار هستیم و امیدواریم هرچه زودتر این تعداد علمک نیز نصب گردد.

معاون اداره گاز شهرستان گراش همچنین افزود: در حال حاضر مردم اداره گاز را مقصر می‌دانند. طبق بخشنامه‌ای که استانداری برای اداره گاز گراش ارسال کرده است، مردم این منطقه باید از سه ارگان سطح شهرستان استعلامِ قدمت ساخت بگیرند؛ بخشداری مرکزی، منابع طبیعی و امور اراضی. بخشنامه ارسالی از سمت استان بوده و اداره گاز نیز به عنوان نهاد پایین‌دستی موظف است طبق قانون برخورد نماید.

ادبی با اشاره به اهمیت پیگیری و ثبت کد روستایی اضافه کرد: با این شرایط، پیگیری و همکاری این سه ارگان با مردم و اداره گاز می‌تواند روال کار را سرعت بخشد، که هرچه سریع‌تر مردم این منطقه از نعمت گاز بهره‌مند گردند. نکته‌ای که حائز اهمیت است تلاش برای گرفتن کد روستا و یا الحاق به منطقه شهری است. در صورتی که مسئولان مربوطه برای این منطقه کد روستایی را پیگیری و ثبت نمایند، هیچ کدام از این مشکلات را نخواهیم داشت.

ابولی، بخشدار مرکزی شهرستان گراش، نیز به پندری گفت: جلسه‌ای به درخواست دفتر مهندس حسین‌زاده پیرامون همین مسئله تشکیل گردید و بررسی‌های لازم صورت گرفت. طبق آخرین مصوبات مجلس شورای اسلامی، قانونی در تاریخ ۱۳۹۶/۳/۱ مصوب گردیده که بر اساس آن خانه‌هایی که قبل از این تاریخ ساخته شده باشند، شامل انشعاب غیر دائم گاز قرار می‌گیرند. طبق قانون مذکور شیوه‌نامه‌ای با عنوان «وحدت رویه واگذاری انشعابات غیردائم» طراحی و ابلاغ گردیده است. بر این اساس در حال حاضر به خانه‌‌هایی که بعد از این تاریخ ساخته شده باشند هیچ گونه انشعابی اختصاص نخواهد یافت.

بخشدار مرکزی شهرستان گراش تصریح کرد: همزمان با واگذاری انشعاب غیر دائم گاز، پرونده این عزیزان به کمیسیون ماده ۹۹ و یا به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع خواهند داد. بعد از بررسی‌های صورت گرفته در این کمیسیون طبق رأی صادره عمل خواهد شد. اگر رأی کمیسیون به نفع این عزیزان باشد، انشعاب آنها تبدیل به دائم می‌شود. در صورتی که رای کمیسیون علیه عزیزان بود نیز طبق نظر کمیسیون عمل خواهد شد.

ابولی که کمتر از یک ماه است به عنوان بخشدار مرکزی گراش معرفی شده، اضافه کرد: در حال حاضر این عزیزان برای تایید این مورد که ساخت منزل مسکونی قبل از تاریخ ۱۳۹۶/۳/۱ بوده است باید از دو ارگان استعلام گیرند؛ راه‌وشهرسازی جهت اثبات مالکیت و شهرداری نیز جهت قدمت منزل مسکونی. با استفاده از سیستم UTM به صورت دقیق مشخصات منازل قابل برسی می‌باشد.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2924

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: