دعوت عمومی مجمع طلاب گراش: انتخاب اصلح بدون نگاه رقابت بین‌شهری

یادداشت: انتخابات زمینه‌ساز ظهور

مجمع طلاب و فضلای شهرستان گراش در پیامی از مردم هر پنج شهرستان حوزه انتخابیه دعوت کرده، جمعه ۱۱ اسفند پای صندوق‌های رأی باشند. در بیانیه مجمع طلاب آمده «لازم است در میان نامزدهای پرشمار انتخابات، انتخاب افراد بدون نگاه رقابت بین‌شهری بلکه رقابت بر اساس تقید به دین و منافع ملی باشد.»

حجت‌الاسلام جواد قاسمی‌زادگان، عضو مجمع طلاب نیز در یادداشتی جداگانه یا عنوان «انتخابات و ظهور» به مسأله رأی‌دادن یا ندادن پرداخته است.

او در پایان یادداشت خود نوشته «لُبّ کلام این که در آستانه انتخابات که وظیفه ما مثل همیشه شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح است، تحت تأثیر القائات شیطانی دشمنان خارجی و داخلی قرار نگیریم، هر چند مردم شریف ایران نیازی به توصیه این چنینی ندارند و همیشه بوده و هستند، ولی از باب «و َذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ» که خداوند متعال در قرآن کریم در آیه ۵۵ سوره ذاریات فرمود، یادآوری مایه منفعت است.»

بسم الله الرحمن الرحیم

(لَقَدۡ أَرۡسَلۡنَا رُسُلَنَا بِٱلۡبَیِّنَـٰتِ وَأَنزَلۡنَا مَعَهُمُ ٱلۡکِتَـٰبَ وَٱلۡمِیزَانَ لِیَقُومَ ٱلنَّاسُ بِٱلۡقِسۡطِۖ)[سوره الحدید ۲۵]

هدف خداوند متعال از فرستادن پیامبران، ایجاد زمینه ای برای قیام به قسط و عدل مردم است نه اینکه پیامبران بیایند و همه کار را خودشان انجام دهند و مردم در گوشه ای نظاره گر باشند چنانکه قوم حضرت موسی علیه السلام چنین گمان می کردند و می گفتند(قَالُوا۟ یَـٰمُوسَىٰۤ إِنَّا لَن نَّدۡخُلَهَاۤ أَبَدࣰا مَّا دَامُوا۟ فِیهَا فَٱذۡهَبۡ أَنتَ وَرَبُّکَ فَقَـٰتِلَاۤ إِنَّا هَـٰهُنَا قَـٰعِدُونَ)[سوره المائده ۲۴]. حضور مردم یکی از پایه های اصلی تشکیل نظام اسلامی است تا جایی که اگر این حضور نباشد امام معصوم مثل امیرالمومنین علیه السلام هم نمی تواند حکومت تشکیل دهد و انتخابات مظهر تحقق جمهوریت نظام اسلامی می باشد.

مردم شریف شهرستان های لار و خنج و گراش و اوز و جویم اکنون که چشم دشمنان این مرز و بوم به میزان حضور شما پای صندوق های رای دوخته شده، لازم است باردیگر با حضور پرشور خود، آنها را بیش از پیش مایوس سازید و امنیت و آرامش را در زندگی خود استمرار بخشید و این پیام را به آنان برسانید که ما پای نظام و کشورمان ایستاده‌ایم و با دستان خودمان مشکلات را برطرف خواهیم نمود و اجازه هیچ گونه دخالتی را به مستکبران جهانی نخواهیم داد. انتخابات یکی از راههای تغییر و تحول در مدیریت کشور است که لازم است در میان نامزدهای پرشمار انتخابات، انتخاب افراد بدون نگاه رقابت بین شهری بلکه رقابت بر اساس تقید به دین و منافع ملی باشد و آن شخصی شایسته برگزیده شدن است که پیرو راستین ولایت باشد که در این صورت است که بر اساس صلوات شعبانیه که شما در این ماه هرروز قرائت می کنید، خواهد توانست کشور را بر کشتی نجات اهل بیت علیهم السلام سوار کند و ما را به ایشان ملحق نماید و طبق بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب آن شخصی اصلح است که نسبت به استقلال کشور و آویزان نشدن کشور به این و آن قدرت دنیا اصرار بیشتری دارد، هرکسی نسبت به منافع ملی جدی تر است.

در پایان عرض می کنیم ضروری است در یک جهاد فراگیر علاوه بر اینکه خود در پای صندوق های رای حاضر می‌شویم، دیگران را نیز با گفتگو به شرکت در انتخابات فرا بخوانیم.

عاقبت به خیری را برای شما مردم شریف و همیشه در صحنه از خداوند متعال مسئلت داریم.

مجمع طلاب و فضلای شهرستان گراش

۱۰ اسفند ۱۴۰۲

 

یادداشت

انتخابات و ظهور

حجت‌الاسلام جواد قاسمی‌زادگان

 

برپایی دین با تشکیل حکومت اسلامی محقّق می‌شود و حکومت اسلامی سامان پیدا نمی‌کند، مگر با وجود سه رکن اساسی که عبارتند از: رهبر الهی، دستورات الهی و مردم مسلمان.

رهبر الهی در زمان غیبت امام زمان(عج) طبق روایات ولیّ فقیه است و دستورات الهی هم همان قرآن و سنّت هستند. نقش مردم در تشکیل و استمرار حکومت اسلامی نقش محوری و اساسی است. با تورّق در کتب روایی و تاریخی معلوم می‌شود که این مردم بودند که پیامبر(ص) را در تشکیل و استمرار حکومت نصرت کردند. در زمان امیرالمومنین(ع) نیز مردم بودند که بعد از قتل عثمان حضرت را در شکل گیری و استدامه حکومت اسلامی یاری کردند. این مردم بودند که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را در برپایی حکومت اسلامی مدد کردند و باز مردم بودند که امام خمینی(ره) را در بقاء انقلاب اسلامی معاضدت کردند و این مردم هستند که باید زمینه را برای حضور امام زمان(عج) فراهم کنند.

 

در قانون اساسی انتخاب شخص اوّل کشور (رهبر) به واسطه انتخاب نمایندگان خبرگان رهبری توسط مردم است (اصل ۱۰۷). انتخاب شخص دوّم مملکت با انتخاب مستقیم مردم می باشد (اصل ۶ و ۱۱۴). نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر مستقیم مردم انتخاب می کنند (اصل ۶). این همان کلام نورانی امیر بیان علی(ع) است که فرمود: «إِنَّمَا عَمُودُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِینَ وَ الْعُدَّهُ لِلْأَعْدَاءِ أَهْلُ الْعَامَّهِ مِنَ الْأُمَّهِ»، همانا ستون دین و اکثریّت مسلمین و آماده پیکار با دشمنان، عامّه مردم هستند.

 

انقلاب اسلامی ایران که زمینه‌ساز ظهور آخرین ذخیره الهی است، با رهبری امام بزرگوار و حمایت‌های پی در پی مردم تا الآن استقامت کرده است. از سال ۴۲ که جرقه انقلاب زده شد تا الآن که انقلاب ما به تعبیر رهبر معظم انقلاب به قلّه نزدیک شده است، همه و همه با عون و کمک مردم و امتّ اسلام بوده است. تداوم آن و رسیدن به مقصد که ظهور موفورالسرور امام زمان(عج) باشد، با حضور مردم و عمل مردم به دستورات الهی با رهبری ولی فقیه میسور خواهد بود.

 

بدیهی است بلند کردن پرچم دین و اقامه دستورات الهی هزینه دارد و هزینه آن تحمّل مشکلاتی است که دشمن برای امّت اسلامی می‌تراشد و از آن مهمّ‌تر جانفشانی مردم برای حفظ دین است. در مقوله دوّم مردم کشور عزیزمان ایران همیشه آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و در مقوله اوّل نیز تاکنون همه سختی‌ها را به جان خریده‌اند و به جان خواهند خرید و برای رسیدن به آن هدف مقدّس بیشتر از این‌ها هم تحمّل خواهند کرد.

 

فقط نکته‌ای که حائز اهمیّت است و نباید از یاد برد و بایست مورد توجّه قرار داد، تزریق رگباری ناامیدی از سوی دشمن است که مردم ما به ویژه جوانان را تهدید می‌کند. ناامیدی به خاطر گرانی، ناامیدی به خاطر وجود فساد، ناامیدی به خاطر بی‌حجابی و … . طبیعی است کشوری که در مسیر پیشرفت قرار دارد و در مقابل استکبار جهانی قد علم کرده است، مورد آماج حملات روانی قرار گیرد و شاهد اعمال و رفتارهای نامناسب از سمت دشمن باشد.

 

لُبّ کلام این که در آستانه انتخابات که وظیفه ما مثل همیشه شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح است، تحت تأثیر القائات شیطانی دشمنان خارجی و داخلی قرار نگیریم، هر چند مردم شریف ایران نیازی به توصیه این چنینی ندارند و همیشه بوده و هستند، ولی از باب «و َذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِینَ» که خداوند متعال در قرآن کریم در آیه ۵۵ سوره ذاریات فرمود، یادآوری مایه منفعت است.

لذا مردم شریف همشیه در صحنه و انقلابی شهرستان گراش را دعوت می‌کنیم که بار دیگر سرنوشت خود را با دستان خود بسازند و سیلی محکمی بر صورت یاوه‌گویان کم‌خرد بزنند که انتخابات تقویت این نظام را به دنبال دارد و زمینه را برای ظهور امام زمان عجّل الله تعالی فرجه هموارتر خواهد کرد ان شاالله.

وعده ما ۱۱ اسفند پای صندوق‌های رأی.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=13262

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: