پذیرایی عیدانه از کارتن‌خواب‌های گراش

کارتن‌خواب‌ها و زباله‌گردهای گراش در شب عید نوروز با غذای گرم از سوی گروه جهادی ۱۱۰ گراش و موسسه سرای مهر و امید پذیرایی شدند.

به گزارش پندری، جمعی از اعضای این گروه‌ها در شب عید نوروز ۱۴۰۰ با حضور در نقاط تجمع کارتن‌خواب‌ها و زباله‌گردهای شهر گراش، به میان آنان رفتند و ضمن تبریک عید نوروز آنان را میهمان یک وعده غذای گرم کردند.

گروه جهادی۱۱۰ نصر زیر نظر پایگاه مقاومت صاحب‌الزمان(عج) فعالیت می‌کند. سرای مهر و امید نیز یک موسسه‌ی تازه تاسیس است که زیر نظر بهزیستی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند.

علی‌اکبر خیلتاش، مسئول گروه جهادی ۱۱۰ نصر گراش در گفتگو با پندری: ما از حدود ۳ ماه قبل رسیدگی به وضعیت کارتن‌خواب‌ها را شروع کرده‌ایم. در این مدت نقاط تجمع آنان را شناسایی کرده و چندبار به آنان سر زده‌ایم. برخی از این زباله‌گردها متاسفانه گرفتار اعتیاد هستند. تلاش داریم کسانی که داوطلب و مستعد خلاص‌شدن از شر این بلای خانمان‌سوز هستند را به کمپ ترک اعتیاد معرفی کنیم.

خیلتاش همچنین افزود: اتفاق جالبی که دیشب حین توزیع غذا افتاد این بود که یکی از زباله‌گردها پس کمی صحبت، خود داوطلب حضور در کمپ شد. ما با همکاری سرای مهر و امید و حمایت‌های دفتر امام جمعه، بهزیستی و دیگر نهادها از این فرد حمایت کرده و هزینه‌های مالی حضور در کمپ را پرداخت می‌کنیم تا شهر ما از لوث اعتیاد پاک شود.

مسئول گروه جهادی ۱۱۰ نصر با اشاره به اهمیت ساماندهی و توان افزایی کارتن خواب‌ها اضافه کرد: همه اتفاق نظر دارند در زمینه‌ی کارتن‌خواب‌ها باید ریشه‌ای کار کرد، اما هیچ نهادی تا حالا به این موضوع ورود موثر نداشته است. ما سعی داریم در این زمینه پس از شناسایی، که بخش زیادی از آن انجام شده، به سمت توان‌افزایی آنان برویم. یعنی هم از شر اعتیاد پاک شوند و هم دنبال یافتن شغل مناسب برای آنان باشیم.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=2704

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

پیشنهادی: