نردبانی به سوی انتخاب درست

سال 1400 نیز همانند چهار سال گذشته، پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری با همکاری مجموعه نردبان و اداره آموزش و پرورش گراش به صورت مجازی و نیمه‌حضوری برگزار شد. این پایگاه انتخاب رشته در 5 مرحله، دو کارگاه عمومی و سه مرحله مشاوره‌های مختلف فعالیت خود را انجام داده است. امسال 24 مشاور و 70 شرکت‌کننده، یکی از پرمخاطب‌ترین پایگاه‌های انتخاب رشته در سال‌های اخیر بوده است.

انتخاب رشته از حساس‌ترین مراحل تحصیلی هر دانش‌آموز است و نداشتن شناخت کافی از رشته‌های گوناگون و شهرهای مختلف، معیارهای صحیح انتخاب رشته و نکات مهم دفترچه می‌تواند زحمات چندساله داوطلب را بی نتیجه بگذارد. به همین دلیل پایگاه انتخاب رشته کنکور هرساله یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تابستانی شهر به شمار می‌رود که با همکاری نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش پندری و به نقل از روابط عمومی نردبان، اما امسال با توجه به وضعیت فوق‌قرمز شهرستان، مجموعه نردبان و مدیریت آموزش و پرورش که میزبانان این برنامه بودند، پایگاه انتخاب رشته را به صورت مجازی و نیمه‌حضوری برگزار کردند. این پایگاه در ۵ مرحله ، دو کارگاه عمومی و سه مرحله مشاوره‌های مختلف) و طی پنج روز متوالی برگزار گردید.

در روز اول، دو کارگاه مجازی برگزار گردید. کارگاه اول با موضوع نقش خانواده‌ها در انتخاب رشته ویژه والدین با ارائه خانم حسینی از مشاورین مجرب آموزش و پرورش گراش برگزار شد و کارگاه دوم با موضوع بررسی دفترچه، قوانین و نکات مهم انتخاب‌ رشته، ویژه داوطلبین کنکور و با حضور مهندس مجید زارعی از دانش‌آموختگان دانشگاه علم و صنعت ادامه یافت.

در مرحله سوم پایگاه نیز، جلسه اختصاصی برای دانش آموزانی که به جلسه مشاوره و روانشناسی حول محور مشکلات تحصیلی و ادامه تحصیل نیاز داشتند برگزار شد. لازم به ذکر است این جلسات هم به صورت مجازی و در بستر گوگل‌میت با حضور مشاورین برگزار گردید.

اما در چهارمین و مهم‌ترین مرحله پایگاه انتخاب رشته امسال داوطلبان به دو صورت مجازی و حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به صورت انفرادی با متخصصین رشته خود به بحث و گفتگو پرداختند تا بهترین گزینه‌های ممکن را با توجه به شرایط شخصی و متناسب با علاقه و رتبه کنکور خود بررسی و انتخاب کنند. لازم به ذکر است در این مرحله گروه نردبان با هماهنگی با ۲۴ مشاور از رشته‌های مختلف توانست پوشش رشته‌ای خوبی را برای دانش آموزان محیا کند.

و در نهایت، مرحله پنجم تایید و اصلاح لیست دانش‌آموزان بود که امسال برای اولین بار به پایگاه اضافه شده و در آن دانش آموزان پس از دریافت مشورت و معرفی رشته‌های مختلف می‌توانستند لیست نهایی خود را برای مشاورین ارسال کرده تا راهنمایی‌های بیشتری دریافت کنند، این مرحله نیز کاملا به صورت مجازی برگزار شد.

پایگاه انتخاب رشته امسال در نهایت با بیش از ۷۰ نفر شرکت‌کننده یکی از پر مخاطب‌ترین پایگاه‌های سال‌های اخیر بوده که با توجه به شرایط سخت کرونایی و مشکلات تحصیلی دانش آموزان، اهمیتی بیش از پیش پیدا کرده بود.

فعالیت‌های دیگر نردبان را در پندری بخوانید.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4337

۱ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: