دفتر نماینده: برخی مسئولان دست روی دست گذاشته‌اند

امام جمعه موقت: آقای نماینده؛ ادارات گراش چرا ارتقا نمی‌یابند؟

ارتقای ادارات گراش، موضوع بخشی از خطبه‌های نمازجمعه این هفته گراش بود که واکنش دفتر نماینده را به دنبال داشت. امام جمعه موقت گراش در بخشی از خطبه‌ها از نماینده گلایه کرد که «چرا بعد از ۱۴ سال، هنوز برخی ادارات شهرستان گراش به صورت شعبه و نمایندگی فعالیت می‌کنند؟» دفتر نماینده نیز در پاسخ به امام جمعه ضمن اشاره به ارتقای شهرداری و دانشگاه آزاد اعلام کرده: «متاسفانه برخی دست روی دست گذاشته و در افکار عمومی مسئولیت‌های خود را به سوی نماینده سوق می‌دهند.»

به گزارش پندری، حجت‌الاسلام غلامی، امام جمعه موقت گراش در خطبه دوم نماز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ضمن گلایه از نماینده، از استاندار و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت راه و شهرسازی نیز گله کرده است.

امام جمعه موقت گفته است: «از همین جا گلایه می‌کنیم از نماینده محترم مجلس، استاندار محترم، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت راه و شهرسازی که بعد از ۱۴ سال هنوز برخی اداره‌ها به صورت شعبه و نماینده مشغول فعالیت هستند. قبول است که یک سری شروط هم باید داشته باشد اما این حق مردم نیست که برای اجرائی شدن اکثر برنامه‌ها دائما باید نامه نگاری‌ها با مراکز صورت بگیرد که آیا جواب درست بدهند یا نه؟ با نبود ادارات مستقل در حق مردم اجحاف می شود.» این سخنان را کانال خبری تابان بازتاب داده است.

روابط عمومی دفتر مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی درباره سخنان اخیر امام جمعه موقت گراش که با عنوان “گلایه از نماینده به دلیل عدم پیگیری استقلال ادارات” در رسانه‌ها منتشر شد، توضیحاتی منتشر کرد.

در توضیحات دفتر نماینده آمده است: «از ائمه جمعه و امام جمعه موقت گراش که مسائل را پیگیری و از تریبون نمازجمعه برای بیان و طرح آن‌ها استفاده می‌کنند، تشکر می‌کنیم؛ حق هم همین است که تریبون نمازجمعه علاوه بر بیان مسائل عبادی و سیاسی، انعکاس‌دهنده و مطالبه‌گر خواسته‌های مردم عزیز و شریف باشد. اما انتظار است که این سخنان منصفانه، جامع، با آگاهی دقیق، همراه با حفظ وحدت و نفی بهره‌کشی دیگران باشد.»

«دفتر روابط عمومی نماینده بر خود لازم می‌داند گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده را خدمت مردم عزیز ارائه کند و این وظیفه‌ای است که روابط عمومی در قبال سوالات و ابهامات مردم و مطالبه‌کنندگان دارد.»

در این متن با اشاره به پیگیری‌های انجام شده توسط نماینده آمده: «مهندس حسین‌زاده از ابتدای دوره نمایندگی مکاتبات و پیگیری‌های متعددی برای ارتقای ادارات و نمایندگی‌های گراش انجام داده است که به طور مثال می‌توان به ادارات راه و شهرسازی، صمت، مالیات، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و تامین اجتماعی، شهرداری، دانشگاه‌ آزاد اسلامی و… اشاره کرد که در صورت لزوم اسناد آن نیز منتشر خواهد شد. اما متاسفانه خطیب محترم بدون پرس‌و‌جو و استعلام به گونه‌ای سخن گفتند که گویا مهندس حسین‌زاده تاکنون اقدامی انجام نداده‌ است و اصلا مشخص است که اطلاعی از وظایف و جایگاه‌ها ندارد.»

جوابیه دفتر نماینده یک نکته ظریف هم داشت؛ اینکه ارتقای ادارات اوز و بیرم سرعت بیشتری از گراش دارد! «نکته دیگر اینکه به یک مساله باید نگاه همه‌جانبه داشت و این نگاه را به جامعه تسری داد. چرا استقلال و ارتقای ادارات در اوز و جویم پیشرفت بهتری داشته اما در گراش با سرعت کمتری پیش رفته است؟ چرا دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری گراش ارتقا یافت و شهرداری در کنار تعداد انگشت‌شماری از شهرداری‌های استان فارس در درجه هشت قرار گرفت، اما برخی از نهادها همچنان ارتقا نیافتند؟ بنابراین گلایه امام جمعه موقت گراش سوال نماینده نیز است.»

«بارها از سوی مهندس حسین‌زاده تاکید شده است که پیش بردن امور یک شهرستان نیازمند همکاری دوجانبه نماینده و مسئولان آن شهرستان است. مسئولان خدوم و پرتلاش بسیاری در شهرستان هستند که در همکاری با نماینده بسیاری از امور را پیش می‌برند که برای مردم قابل مشاهده و داوری است، اما متاسفانه برخی دست روی دست گذاشته‌ و در افکار عمومی مسئولیت‌های خود را به سوی نماینده سوق می‌دهند.»

«برخی از اقدامات که در همکاری مستقیم نماینده و مسئولان گراش به نتیجه رسیده و متاسفانه برخی افراد از آن‌ها چشم‌پوشی می‌کنند و خدمات فرزندان و برادران خود را در ادارات شهرستان نادیده می‌گیرند عبارتند از: پیوستن جاده چک‌چک و تکمیل فضای آموزشی دانشکده علوم پزشکی گراش به طرح‌های ملی، جذب ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل جاده چک‌چک و تونل بالنگستان، ساخت و تکمیل و تجهیز بیش از ۱۲ زمین چمن و مجموعه ورزشی، آبرسانی باکمک مجموعه قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) بسیج سازندگی سپاه به مجموعه ارد و روستاها و گازرسانی به ۱۰ روستا، ارتقای شهرداری گراش و دانشگاه آزاد اسلامی، تکمیل و تجهیز ۱۰ مرکز سلامت و خانه، بهداشت، اخذ مجوز رشته پزشکی برای اولین بارو توسعه بیمارستان امیرالمومنین (ع) و دانشکده علوم پزشکی گراش، روکش آسفالت بیش از ۱۲۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی، افزایش سرعت اینترنت ۸ روستا، بهسازی و اجرای طرح هادی در ۷ روستا، جذب بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای شهرداری‌ها و اختصاص حدود ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آموزشی، کشاورزی و… »

در پایان پاسخ دفتر نماینده آمده: «لازم است مطالبه‌گری همراه با رعایت انصاف و حفظ وحدت باشد. نماینده محترم و همکاران ایشان در دفاتر دست یکایک امامان جمعه که در راستای وحدت گام برمی‌دارند و سخن می‌گویند، می‌بوسند و امیدوارند که سخنان خطیبان صرفاً جهت رفع جدی مشکلات مردم باشد.
والعاقبه للمتقین».

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11851

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: