اهدای ۵۵۰ جهیزیه در کمتر از ۱۰ سال

ستاد جهیزیه آسان گراش، یک پویش مردمی است که در کمتر از ۱۰ سال به ۵۵۰ نوعروس نیازمند جهیزیه اهدا کرده است؛ به عبارت دیگر یعنی هر هفته یک زوج با کمک این ستاد به خانه‌ی بخت رفته‌اند. آخرین‌بار روز عید غدیر بود که ۱۸ نوعروس از این جهیزیه‌ها برخوردار شدند.

به گزارش پندری، یعقوب صادقی، مسئول ستاد جهیزیه آسان گراش گفت: ۱۸ سری جهیزیه در عید غدیر امسال آماده و توزیع شد که ارزش ریالی هر سری حدود ۱۸ میلیون تومان می‌باشد. هر سری جهیزیه شامل یخچال، لباسشویی، اجاق گاز طرح فر، جاروبرقی، فرش ۱۲ متری، پتو و ظروف آشپزخانه می‌باشد. اهدای جهیزیه به نوعروسان را از سال ۱۳۹۲ شروع کردیم. به مناسبت‌های مختلف، تعدادی را توزیع می‌کنیم. تا به حال حدود ۵۶۰ سری جهیزیه توزیع شده است. نوبت بعدیِ اهدای جهیزیه، ان‎شاءالله در روز ۱۷ ربیع میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) خواهد بود.

 

صادقی با بیان اینکه تاکنون هیچ سازمان و ارگانی هزینه‌ی برای خرید جهیزیه‌ها متقبل نشده‌اند، اضافه کرد: همه‌ی اقلام جهیزیه‌ها از کمک‌های خیرین محترم گراش تهیه شده است. ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی هیچ هزینه متقبل نشده‌اند و فقط در معرفی نیازمند با ما همکاری دارند. ما از مسئولین انتظار همکاری هزینه مالی، فکری و تبلیغاتی را داریم. قبلاً همه اقلام جهیزیه‌ها به صورت کاملا رایگان اهدا می‌شد ولی الان حدود دو سالی است که یک سوم هزینه از خودشان می‌گیریم.

مسئول ستاد جهیزیه آسان در گراش درباره شاملین این طرح گفت: در گذشته همه نیازمندان از شهرستان گراش و بعضی مواقع خارج از شهرستان نیز شامل می‌شد. ولی از امسال فقط به نیازمندان گراشی که عقد سال جاری یا یک دو سال قبل باشند تعلق می‌گیرد. البته گزارش آماری و اسامی‌ نیازمندان را به کمیته امداد امام خمینی و موسسات خیریه دیگر در شهرستان می‌دهیم که دوباره‌کاری نشود.

یعقوب صادقی از دغدغه اصلی این ستاد گفت: دغدغه‌ی اصلی این ستاد کمک‌های مهربانانه خیرین محترم و معرفی نیازمندان واقعی و تحقیقات لازم افراد ثبت‌نام کننده جهیزیه می‌باشد. بیشتر تهیه جهیزیه عروس ولی در کنار آن توزیع بسته‌های حمایتی معیشتی، توزیع گوشت قربانی و عقیقه، رسیدگی و کمک موردی به خانواده‌های نیازمند نیز از دیگر برنامه‌های ستاد جهیزیه آسان می‌باشد.

 

شماره کارت بانک انصار شماره کارت بانکی برای کمک به ستاد جهیزیه آسان:

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4103

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: