به یک کمیته ارتقای دیگر نیاز داریم

مهندس جعفر یوسفی، 8 آذر 1401 با حکم فرماندار به عنوان مشاور فرماندار در امور اقتصادی و اشتغال معرفی شد. او در گفت‌وگو با پندری از برنامه‌هایش برای حضور در فرمانداری گفته است. یوسفی می‌گوید: «یکی از برنامه‌ها، فعال کردن کارگروهی تحت عنوان کارگروه راهبردی توسعه شهرستان (شبیه به کمیته ارتقا در زمان اعلام شهرستانی) برای ارتباط مسئولین با معتمدین، خیرین و فرهیختگان جهت جذب منابع مردمی است که در حال حاضر عدم وجودش چالش‌های اساسی را به دنبال داشته است.»

یوسفی به مدت دو سال مدیر دفتر نماینده مردم در شهرستان گراش بوده. همچنین عضویت در شورای چهارم شهر گراش، مدیر فناوری اطلاعات دانشکده علوم پزشکی گراش، مدیر مرکز نوآوری شهرستان گراش، رئیس هیات تنیس خاکی شهرستان گراش و مدیرعامل شرکت شهر ارتباطات گراش(اچم نت) در کارنامه‌ی مسئولیت‌های یوسفی دیده می‌شود.

یوسفی در ابتدا می‌گوید: «در ابتدا لازم می‌دانم با توجه به جابه‌جایی‌ام از دفتر نماینده محترم به فرمانداری، تشکری از جناب آقای دکتر حسین‌زاده بابت حسن توجهی که به بنده در طول مدت تقریبا ۲ ساله که در مجموعه دفتر ایشان فعالیت داشتم، داشته باشم. یادآور می‌شوم خدمت مردم عزیز و مسئولین گرامی که زمان طلایی حضور نماینده در مجلس شورای اسلامی در حال گذر هست و بایستی قدر این ظرفیت را به خوبی بدانیم و جهت استفاده از این فرصت اقدام لازم را انجام دهیم.»

مهندس یوسفی در پاسخ به این سؤال که چرا فرمانداری را انتخاب کرده است می‌گوید: «موضوعاتی همچون پیگیری پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان، ایجاد و ارتقا ادارات، ارتباط با سرمایه‌گذاران و خیرین، عدم وجود سند بالادستی مناسب به عنوان نقشه راه شهرستان، کمبود نیرو در فرمانداری و دعوت فرماندار محترم جهت همکاری موجب گردید که تصمیم بر حضور در فرمانداری را بگیرم.»

مشاور فرماندار در خصوص برنامه‌هایش پیش روی خود می‌گوید: «یکی از پازل‌های مفقود شهرستان ارج نهادن حضور سرمایه‌گذارانی است که سرمایه خود را در شهرستان به ریسک می‌گذارند. لذا احساس می‌کنم با فراهم کردن تسهیل‌گری مانند مشاوره، پیگیری مشکلات سد راه آن‌ها و حمایت بالادستی بتواند ریل پیشرفت اشتغال و اقتصاد شهرستان بهتر به حرکت در بیاید. برای رسیدن به این هدف؛ برگزاری همایش تجلیل از خیرین، رویدادهای حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری، دوره‌های مشاوره و آموزش و… با همکاری مردم و مسئولین پیش‌بینی شده است.»

عضو شورای چهارم گراش اولین موضوعی که برای پیگیری انتخاب کرده است، مطالعه‌ی وضع موجود است. او می‌گوید: «در حال حاضر اولین موضوعی که در حال پیگیری آن هستیم مطالعه وضع موجود و برگزاری جلسات جهت دریافت اطلاعات لازم از منابع مختلف دولتی و مردمی جهت ایجاد سندهای توسعه و چشم‌انداز شهرستان را در دستور کار قرار داده‌ایم. موضوع بعدی که برنامه آن را داریم فعال کردن کارگروهی تحت عنوان کارگروه راهبردی توسعه شهرستان (شبیه به کمیته ارتقا در زمان اعلام شهرستانی) برای ارتباط مسئولین با معتمدین، خیرین و فرهیختگان جهت جذب منابع مردمی است که در حال حاضر عدم وجودش چالش‌های اساسی رو به دنبال داشته است.»

یوسفی تدوین سند راهبردی چشم انداز توسعه گراش جهت رشد و توسعه همه جانبه شهرستان را ضروری می‌داند و می‌گوید: «ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای هر پهنه جغرافیایی در ایران بر مبنای اسناد بالادستی و استانی، راهبری پیگیری می‌شود. استان فارس در جنوب کشور علاوه بر برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و با انگیزه، ظرفیت‌ها، منابع طبیعی و فرصت‌های ارزشمند متعددی در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و درمانی دارد که جذب سرمایه‌های بخش خصوصی و دولتی در بالفعل نمودن این فرصت‌ها زمینه اشتغال هزاران نفر را فراهم خواهد کرد. شهرستان گراش یکی از قطب‌های درمانی، تجاری و… استان است و در چشم‌‌انداز آتی از این منطقه به عنوان «مروارید جنوب» نام برده می‌شود و امکان ایجاد گسترده از صنایع، اماکن گردشکری، اماکن ورزشی، اماکن درمانی و… در آن وجود دارد که پیگیری تکمیل زنجیره آن زمینه‌ساز اشتغال‌زایی سالم و پایدار و محرومیت‌زدایی می‌گردد. موضوعیت پیدا کردن تبدیل گراش به قطب درمانی و… می‌تواند به منزله هموار شدن مسیر پویایی این منطقه و سرزمین‌های پیرامونی تلقی شود.»

او در ادامه می‌گوید: «برخی از نخبگان اقتصادی  توجه خاصی به توسعه فراگیر شهرستان و استفاده از همه ظرفیت‌ها باور دارند و به زعم آنها همگام با توسعه درمانی، اتخاذ  تدابیر و تدوین نقشه راه برای تصویب و اجرای طرح‌های اقتصادی منطبق بر ظرفیت‌های هر بخش شهرستان در وضعیت فعلی ضروری به نظر می‌آید که کارگروه‌های رفع موانع تولید یا اشتغال فرمانداری، می‌توانند این نقش را ایفا کنند و با دعوت از نخبگان علمی، صاحبنظران و دلسوزانی که دل در گروه این منطقه دارند، «سند راهبردی چشم انداز توسعه گراش مطابق با ظرفیت هر یک از بخش های شهرستان» تدوین شود و با مشخص کردن اولویت‌ها نیز زنجیره های توسعه شهرستان را با حرکت مسنجم و هماهنگ تمامی بخش‌های شهرستان به پیش ببرند.»

مشاور فرماندار می‌گوید: «متاسفانه نگاه عمده دانش‌آموختگان دانشگاهی معطوف به شغل کارمندی شده و ورود به طرح‌های کارآفرینی و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک مختلف و کسب و کارهای  حوزه کشاورزی و دامداری که بسی نافع و سودمند نیز هستند تا حدود زیادی مورد غفلت قرار گرفته که تجدید نظر در این مسیر الزامی به نظر می رسد. امروز بخش مرکزی گراش با دارا بودن ظرفیت عظیم خیرین سلامت در ایجاد قطب درمانی و گردشگری سلامت می‌تواند با اندک حمایت به این چشم انداز برسد. مشخص شدن فرصت‌های سرمایه گذاری و حمایت از جوانان منطقه و ترغیب بخش خصوصی و دولتی می‌تواند شهرستان را در حوزه گردشگری و کشاورزی به پیش ببرد.»

یوسفی اضافه می‌کند: «این نگاه تخصصی به حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری در شهرستان باید با تدوین سند چشم انداز توسعه گراش سرلوحه متولیان اجرایی و معتمدین محلی قرار گیرد تا همپای رشد درمانی نیز دیگر زمینه‌های کشاورزی، گردشگری و دیگر بخش‌ها رشد یابد. چرا که تحقق این مهم، علاوه بر اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی نیز سبب احیای فرهنگ بومی می‌شود. تکانه‌های اقتصادی در سطح ملی و همچنین فراز و فرودهای سیاسی در سطح منطقه می‌تواند هر نوع برنامه‌ریزی و تدوین راهبردهای توسعه ای را  متاثر سازد که توجه به این گزاره‌ها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.»

یوسفی به مدت دو سال مدیر دفتر نماینده مردم در شهرستان گراش بوده. همچنین عضویت در شورای چهارم شهر گراش، مدیر فناوری اطلاعات دانشکده علوم پزشکی گراش، مدیر مرکز نوآوری شهرستان گراش، رئیس هیات تنیس خاکی شهرستان گراش و مدیرعامل شرکت شهر ارتباطات گراش(اچم نت) در کارنامه‌ی مسئولیت‌های یوسفی دیده می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10398

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: