به گزارش پندری و به نقل از ایرنا، دفتر مجمع نخبه پروری در شهرستان گراش با کمک خیرین و با هدف شناسایی نخبگان در بخشهای مختلف علمی، دانشگاهی ، دانش آموزی، فرهنگی، هنری، ورزشی ، اجتماعی و دینی راه اندازی شد.
طی نشستی با حضور مسئولان مربوطه فارس از جمله حبیب شریف رئیس بنیاد نخبگان استان و مدیرعامل مجمع خیران نخبه و جمعی از مسئولان محلی و نیکاندیشن گراشی، مکانیسمها و فرآیندهای لازم در زمینه شناسایی نخبگان و اهداف و کارکردهای اساسی این مجمع بررسی شد.
محمد قادری، معاون آموزشب اداره آموزش و پرورش گراش در گفتوگو با پندری گفت: «دانشآموزان پایههای چهارم تا ششم توسط آموزگارشان مورد سنجش قرار میگیرند. البته بدون اینکه خودِ دانشآموز متوجه شود، در طول سال ارزیابی میشوند. آموزگار هوشِ دانشآموز را در ۸ هوش از جمله هوش فضایی و ریاضی و غیره میسنجد.»
قادری ادامه میدهد: «اطلاعاتی که در طولِ سه سال به دست آمده را در تابستان تجمیع میکنیم و به یک نتیجه میرسیم. دانشآموزانی که بالاترین امتیاز این هوشها را دارند، امسال برای اولین بار توسط ارزیابِ تیم ارزیابی نخبان استان فارس پایش شدند که ببینیم واقعا ارزیابی آموزگار صحیح بوده و این دانشآموز استعداد دارد یا خیر.»
معاون آموزشی آ.پ گراش میگوید: «اگر استعداد دانشآموز تایید شود، دانشآموزان انتخاب میشوند و تحت حمایت بنیان نخبگان استان فارس قرار میگیرند و در طول سال تحصیلی آموزشهای خاصی میبینند. به عنوان مثال در زمینه هوش هنری تایید شوند، با توجه به رشتهی هنری، به حوزه هنری و اساتید تخصصی معرفی میشوند.»
محمد قادری ادامه داد: «هدف از این کار این است که دانشآموزان استعداد خودشان را بشناسند و در انتخاب رشتهی متوسطهی دوم هم درست عمل کنند. این کار از فشار اولیا بر دانشآموزان نیز کم میکند. که به عنوان مثال اولیا دانشآموز را مجبور کند فلان رشته را انتخاب کند.»
علی فخری، مصطفی کارگر و سدالله آهنی، هنرمندان گراشی، ارزیابی بخشی از این دانشآموزان را برعهده داشتند.