جزءخوانی بچه‌های مسجد امام رضا در اسماعیل‌آباد

بچه‌های مسجد امام رضا(ع) گراش، شب گذشته، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، جزء‌خوانی خانگی ماه رمضان را در مسجد امام رضا(ع) روستای اسماعیل‌آباد برگزار کردند. روستایی که هنوز کد آبادی ندارد.

به گزارش پندری، روستای اسماعیل‌آباد که به روستای محبین امام رضا(ع) معروف است، یک کیلومتری فرعیِ جاده‌ی کسرالدشت قرار دارد.

بچه‌های کانون مسجد امام رضا(ع) گراش که هر شب رمضان در خانه‌های اعضای مسجد یک جزء قرآن می‌خوانند، جزء بیست‌وپنجم را در روستای اسماعیل‌آباد به پایان رساندند. (درباره‌ی مسجد امام رضای گراش اینجا بخوانید.)
مقتدری، مسئول کانون امام رضا(ع) در گفت‌وگو با پندری گفت: «چون این مسجد به نام امام رضا(ع) است، قرار است بخشی از فعالیت‌های کانون را در این مسجد هم برگزار کنیم. جزء‌خوانی اولین برنامه بود. توزیع افطاری برنامه‌ی بعدی است.»

گفتنی است ۱۵ مهر ۱۴۰۰، نیز هیات رایت‌العباس گراش، مراسم عزاداری شهادت امام رضا(ع) را در اسماعیل‌آباد گراش برگزار کردند. مراسم سال گذشته، بهانه‌ای برای شنیده شدن صدای اهالی این روستا بود. «نداشتن کد آبادی و شورا»، «نبود برق»، «نبود جاده» و «نبود مدرسه» عمده مشکل این روستا است که بعد از حدود هفت ماه، کمامان پابرجا است. (گزارش سال قبل در پندری)

اسماعیل‌آباد به گفته‌ی خود اهالی ۱۵ خانوار و بیش از ۶۰ نفر جمعیت دارد. علت نامگذاری این روستا به این نام نیز به خاطر وجود چشمه‌ای در یکی از تنگه‌های این روستا به نام «اسماعیل» است.

به جز مسجد امام رضا(ع)، پایگاه مقاومت صاحب‌الزمان(عج)، هیات محبان اهل‌بیت(ع) و مسجد امام زین‌العابدین(ع) نیز جزءخوانی قرآن در منازل را در ماه رمضان برگزار می‌کنند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=7984

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: