سرعت‌کاهِ پر سر و صدا، از نصب تا اصلاح

عصر روز پنجشنبه، ٢۲ آبان‌ماه ۹۹، یک سرعت‌کاه در بلوار سرداران، روبه‌روی سینما نصب شد. ایجاد این سرعت‌کاه بدون اطلاع‌رسانی قبلی و عدم نصب علائم هشداردهنده، موجب آسیب دیدن خودروها در پی عبور با سرعت بالا از روی این سرعت‌کاه شد.

صبح روز شنبه نیز تعدادی از شهروندان در شهرداری گراش حضور یافتند و اعتراض خود را نشان دادند. اعتراض‌ها به این‌ها ختم نشد و کاربران فضای مجازی نیز در اعتراض به این موضوع واکنش‌های متفاوتی از خود نشان دادند.

صبح روز یکشنبه، ۲۵ آبان‌ماه، و تنها پس از ۴ روز از نصب این سرعت‌کاه، شهرداری گراش به اصلاح آن اقدام کرد. هم‌اکنون عرض این سرعت‌کاه با اصلاحی که صورت گرفته، بیشتر شده و علائم هشدار دهنده از قبیل، رنگ‌آمیزی و شب‌نماهای چشمک زن نصب شده است.

محمدکاظم جعفری، دبیر شورای ترافیک شهرستان گراش در گفت‌و‌گو با پندری:

یکی از موارد مهم در استاندارد‌سازی و شکل اجرای سرعت‌کاه‌ها، سرعت معبر در محل نصب هست.

به عنوان مثال اگر سرعت معبر در حدود ٣٠ کیلومتر بر ساعت باشد و ما بخواهیم سرعت آن‌را کاهش دهیم، این سرعت‌کاهی که روبروی سینما نصب شده(قبل از اصلاح) استاندارد است.

درحال حاضر آیین‌نامه‌ای ترافیکی در این موضوع که قابل استناد برای همه باشد، در کشور وجود ندارد. البته ادارات خودشان مواردی را تهیه کرده‌اند که این‌ها هم یک سری اختلافات و تشابهاتی دارند.

جعفری در خصوص عدم استفاده از سرعت‌کاه‌های پلاستیکی به جای آسفالت نیز گفت: سرعت‌کاه پلاستیکی هزینه اجرا و نگهداری بالایی دارد. به این خاطر در بیشتر جاها سرعت‌کاه‌ها را با آسفالت یا مواد دیگر مانند آجر فرشی و… استفاده می‌کنند.

دبیر شورای ترافیک در خصوص نصب سرعت‌کاه‌های دیگر خاطرنشان کرد: نصب سرعت‌کاه مقابل سینما در باند دیگر و مقابل خیابان تمیز در دو باند، هم‌اکنون به تصویب رسیده و در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد. تقاطع مقابل بانک تجارت در بلوار سرداران(کمربندی) و مقابل بیمارستان نیز مکان‌های پرخطری هستند که اگر به تصویب شورای ترافیک برسد، سرعت‌کاه در این محل‌ها نیز نصب می‌شود.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=1732

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: