به گزارش پندری، ۵۰ اثر از آهنی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است. تا ۱۱ اسفند از ۱۷ تا ۲۱ میتوان از این نمایشگاه بازدید کرد.
آهنی ۴۲ ساله است و از سال ۷۶ نقاشی را با کلاسهای رنگ و روغن استاد قنبرپور شروع کرده است.
این نقاش و طراح گراشی دربارهی این آثار میگوید: «برای برخی هنرمندان بحث امرار معاش و بحث فروش آثار و این برنامهها تا یک اندازهای میگوییم خب اشکالی ندارد ولی اینکه بچهها سیاهقلم را به عنوان یک سطح ایدهآل درنظر بگیرند درست نیست.»
آهنی به موضوع طراحی سیاهقلم نیز اشاره کرد و گفت: «سیاهقلم در نهایت میتواند یک هنر طراحی باشد ولی خب برای من یک تکنیک است. شما در یکی دو جلسه میتوانید تمام تکنیکهای سیاهقلم را یاد بگیرید ولی هیچ حسی نسبت به آن ندارید. در واقع سیاهقلم یک حس سرد و بیروح است. به خاطر همین نظرم گرفت که بر اساس آن تمرینهایی که تقریباً از استارت کار از زمانی که در کلاس اساتید در لار برگزار میشد و شرکت کردم که از طراحی شروع کردیم و به نقاشی طبیعت و پرتره رسیدیم.»
این نقاش گراشی ادامه میدهد: «چیزی که شما اینجا میبینید همش مدل زنده است. مدل ایستاده روبروی ما و ما طراحی میکنیم برای طراحی از مداد، ذغال فشرده، پاستل، راپید و رنگروغن با محدودیت رنگی سیاه، سفید و خاکستری استفاده میشود. برای این نوع طراحی به مدل زمان مثلا ۶ ثانیه فرصت داده میشود تا یک مدلی به خودش بگیرد و در این زمان کوتاه ما طرح کلی از حالت مدل طراحی میکنیم. مهم طرحی است که در آن زمان کم کشیده شده است. چون بعد از اتمام زمان مدل حرکت میکند و نمیتوانیم کامل بکشیم.»
صاحب این نمایشگاه ادامه میدهد: «هدف طراحی همین بوده که شما در یک زمان محدود بتوانید آن حالت اصلی را در بیاورید و به مرور، زمان را بیشتر میکنیم. اگر اشتباه نکنم اکثر طراحیها در مدت زمان ۲۰ – ۲۵ دقیقه تمام شده است.»
اسدالله آهنی افزود: «حس و حالی که ذغال برای شخص دارد این کنسترانت شدیدی است که ایجاد میکند. جذابیت تصویری و بصری بیشتری دارد به خاطر همین ذغال بیشتر استفاده کردم و ارتباط بیشتری میگیرم. ولی طراحی با راپید کمی سخت است. مثل مداد که نیست نمیتوانید پاک کنید. برای هیچ کدام از این طراحیها از پاککن استفاده نشده است. مگر برای نورپردازی یعنی مستقیمأ کار شده است. طراحیها به صورت تکفیگور و یا چند فیگور که در طراحی چند فیگور تمرکز روی فیگور اصلی است.»