رئیس بهزیستی گراش خبر داد:
۲۲ وام اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی در سال ۱۴۰۱
کارفرمایان به ازای هر کارگر مددجو ۱۰۰ میلیون وام می‌گیرند

رضا سلیمانی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان گراش در گفت‌وگو با پندری، گزارشی از تسهیلات اشتغال‌زایی بهزیستی در سال ۱۴۰۱ ارائه داده‌ است. او می‌گوید در سال ۱۴۰۱، به ۲۲ نفر وام اشتغال‌زایی داده‌اند. رئیس بهزیستی هم‌چنین در این گفت‌وگو شرایط تخصیص وام‌ را هم توضیح داده است.

سلیمانی می‌گوید: «وام‌هایی که از طریق اداره بهزیستی داده می‌شود یا برای ایجاد شغل است یا گسترش شغل. ما در سال گذشته به ۲۲ نفر تسهیلات داده‌ایم که سقف آن ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.»

رئیس اداره بهزیستی می‌گوید: «در حوزه امور اجتماعی، یعنی زنان بی‌سرپرست، زنان طلاق و غیره و حوزه توانبخشی معلولین، برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی شرایطی وجود دارد. یکی این است که تحت پوشش بهزیستی باشند. دوم اینکه مدرک فنی‌وحرفه‌ای یا گواهی کسب‌وکار داشته باشند. این در حالی است که خود مددجو یا سرپرست بتواند کار کند. ولی در حوزه پیشگیری (معتادان بهبودیافته) شخصی که تسهیلات دریافت می‌کند، اگر تحت پوشش نباشد هم مشکلی نیست. البته گواهی یکسال پاکی از کمپ ترک اعتیاد و مدرک فنی‌وحرفه‌ای یا گواهی کسب‌وکار اگر داشته باشند می‌توانند پرونده تشکیل بدهند.»

سلیمانی به نوع شغل‌های ایجاد شده هم اشاره می‌کند. او‌ می‌گوید: «شغل‌هایی که ایجاد شده شامل مشاغل خانگی، رنگ‌آمیزی، سیم‌پیچی، آرایشگری، تعمیرات موبایل، اغذیه‌فروشی، کافه، پوشاکی و خیاطی است.»

رئیس اداره بهزیستی می‌گوید: «کارفرماهایی که برای کار از نیروهای تحت پوشش بهزیستی استفاده می‌کنند، به ازای هر ایجاد اشتغال می‌توانند همان ۱۰۰ میلیون وام را بگیرند تا سقف ۲ میلیارد تومان. البته بهزیستی از محل اعتبارات cbr هم برای ۸ نفر از طریق پرداخت کمک‌های بلاعوض به مجموع ۳۰ میلیون تومان مشاغل خانگی ایجاد کرده است.»

رئیس بهزیستی گراش درباره تسهیلات سال ۱۴۰۲ هم می‌گوید: «سال ۱۴۰۲ هنوز سقف و برش تسهیلات را مشخص نکردند. معمولا شهریور اعلام می‌شود و از مهر اعتبارات توزیع می‌شود.»

رضا سلیمانی می‌گوید: «تا قبل از سال ۱۴۰۱ معمولش این بود که اگر کسی وام اشتغال را دریافت می‌کرد از چرخه حمایت مالی بهزیستی حذف می‌شد. ولی سال ۱۴۰۱ دولت اعلام کرد که مددجویانی که وام می‌گیرند، مستمری و خدمات مالی که بهزیستی به آن‌ها می‌دهد حذف نمی‌شود. همین باعث شده ما حجم زیادی از متقاضیان پشت نوبت ۱۴۰۱ را داشته باشیم که امیدواریم سال ۱۴۰۲ تسهیلات اعطایی به بهزیستی گراش زیاد باشد که شرمنده مددجویان نشویم.»

بهزیستی مشوق‌های بیمه‌ای هم دارد. سلیمانی می‌گوید: «مشوق‌های بیمه‌ای هم بهزیستی داره
که برا خویش‌فرمایی و کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را به کار می‌گیرند از طریق بیمه به آن‌ها کمک می‌شود که در جهت تثبیت شغل مددجویان است. سال ۱۴۰۱، ۷۰ میلیون تومان هم از این طریق کمک شده است.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=11667

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: