رقابت ۵ هزار دانش‌آموز گراشی در مسابقات قرآن و عترت

همزمان با شروع هفته‌ی قرآن، عترت و نماز، مسابقات حوزه‌ی پرورشی نیز آغاز شده است. معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش گراش از حضور پنج هزار نفری دانش‌آموزان در این مسابقات خبر داده است.
مهرداد بدیع‌زادگان، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آ.پ گراش در گفت‌وگو با روابط عمومی گفت: «ما از اوایل آذرماه، با همکاری مجمع‌القرآن فاطمیون استعدادیابی دانش‌آموزان در رشته‌های قرآنی را شروع کرده‌ایم. دوره‌های مختلف آموزشی نیز الآن در حال برگزاری است.»

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اضافه کرد: «با شروع هفته‌ی قرآن و عترت و نماز، جشنواره‌های قرآنی نیز شروع شده است. در این جشنواره نزدیک به ۵ هزار نفر از دانش‌آموزان شهرستان گراش ثبت‌نام کرده‌اند. از معاونین و مربیان پرورشی و فرهنگیانی که ما را در برگزاری این جشنواره همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم.»

علی غزنوی، کارشناس قرآن، عترت و نماز آ.پ گراش نیز اضافه کرد: «در جشنواره‌های امسال، دانش‌آموزان در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ، اذان، مداحی ویژه‌ی پسران، دعاخوانی ویژه‌ی دختران، احکام، انشای نماز، هم‌خوانی، گفتمان مهدوی، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و تفسیر قرآن با هم رقابت می‌کنند.»

کارشناس قرآن و عترت افزود: «از ۱۵ آذرماه مسابقات متوسطه اول و دوم آغاز شده. اما ثبت‌نام ابتدایی‌ها هنوز ادامه دارد و دی و بهمن مسابقات شروع خواهد شد.»

مسابقات امسال تفاوت چشم‌گیری با سال‌های پیش از کرونا دارد و آن هم مجازی بودن است. کارشناس قرآن و عترت می‌گوید: «دانش‌آموزان در مسابقات کتبی در زمان‌های مشخص در سامانه نورینو به صورت برخط آزمون می‌دهند و طی روزهای آینده نمره آن‌ها قابل مشاهده خواهد بود. و در بخش شفاهی، در مرحله آموزشگاه مانند سال‌های گذشته آزمون گرفته شده و از دانش‌‌آموزان برتر هر رشته فیلم‌برداری می‌شود که پس از اطلاع‌رسانی، در سایت متمرکز ارسال خواهد شد.»

البته معاون پرورشی و تربیت‌بدنی می‌گوید: «ما سعی می‌کنیم در سطح شهرستان مسابقات را به صورت حضوری هم برگزار کنیم که یک شور و شوقی بین دانش‌آموزان ایجاد شود.»

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=10496

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: