دولت قبل مانع کاهش تعرفه برق منطقه

حسین حسین‌زاده، نماینده مردم در مجلس، در گزارشی گفته باوجود پیگیری‌های چندباره برای کاهش تعرفه برق شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش، وزارت نیروی دولت روحانی با این اقدام مخالفت کرده است. حسین‌زاده گفته امیدوار است در دولت جدید این اتفاق محقق شود.

پندری ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در گزارشی با اشاره به مبلغ بالای قبض مشترکین منطقه، خواستار اصلاح تعرفه برق شده بود.

برق مصرفی مردم منطقه در ماه‌های گرم (ابتدای خرداد تا پایان مهر) بر اساس تعرفه گرمسیری درجه ۱ و اردیبهشت براساس تعرفه گرمسیری درجه ۲ محاسبه می‌شود. این یعنی از خرداد تا مهر هزینه‌ی برق کمتر خواهد بود. در اردیبهشت هزینه برق کمی بیشتر خواهد شد و از ابتدای آبان تا پایان فروردین برق واحدهای مسکونی با تعرفه عادی (زمستانه) محاسبه می‌شود.

این درحالی است که برق شهرستان‌های لامرد و مهر از اول فروردین تا پایان مهر طبق تعرفه گرمسیری درجه ۱ محاسبه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، در پی درخواست مردم حوزه انتخابیه در خصوص اصلاح تعرفه‌های برق، پیگیری‌هایی از سوی مهندس حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که با افزایش ارقام قبوض در ابتدای سال جاری این پیگیری‌ها شدت یافت، اما متاسفانه این درخواست مورد موافقت وزارت نیرو در دولت قبل قرار نگرفت.

مهندس حسین‌زاده در این رابطه گفت: اصلاح تعرفه‌های برق درخواست جدی مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز است که از ابتدای سال با گرمای شدید و کم‌سابقه مواجه شدند و تا پاییز نیز ادامه دارد. بنده این درخواست را به طور جدی و چندباره پیگیری، اما متاسفانه در نهایت با مخالفت وزارت نیرو مواجه شدم. تلاش‌ها برای پیگیری حضوری این موضوع نیز در ماه‌های پایانی دولت از سوی وزیر نیرو بی‌پاسخ ماند.

وی ادامه داد: از آنجایی که بنده موظف هستم نتیجه و گزارش پیگیری‌هایم را خدمت مردم شریف حوزه انتخابیه اعلام کنم از دفتر خواستم تا گزارش پیگیری‌ها را آماده و منتشر سازد که در ادامه آمده است.

نماینده مردم شریف لارستان، خنج، گراش و اوز تاکید کرد: علی‌رغم اینکه با درخواست بنده مخالفت شده، اما بنده در دولت سیزدهم مجدد این موضوع را پیگیری و امیدوارم که به نتیجه مطلوب و به نفع مردم منطقه دست یابیم.

حسین‌زاده افزود: هرچند در دولت گذشته اقدامات و تلاش‌های خوبی صورت گرفت، اما با “نمی‌شود” و “نمی‌توانیم‌”‌های بسیاری روبرو شدیم. بدون شک با روحیه جهادی و تلاش بی‌وقفه می‌توان وضعیت را تغییر داد و امیدواریم دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی این اتفاق را محقق سازد.

گزارش دفتر نماینده در خصوص اصلاح تعرفه برق:

همانطور که مردم عزیز و شریف شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز اطلاع دارند، در حوزه انتخابیه تعرفه برق در ماه‌ فروردین طبق ماه‌های سرد، در ماه اردیبهشت طبق ماه‌های گرم درجه دو و در ماه‌های خرداد تا مهر طبق ماه‌های گرم درجه یک محاسبه می‌شود که درخواست مهندس حسین‌زاده این بود که تعرفه برق در هر چهار شهرستان از ابتدای فروردین تا پایان مهر و آبان تابع ماه‌های گرم درجه یک محاسبه شود.

اولین درخواست سه ماه پس از آغاز به کار دوره نمایندگی و در تاریخ ۱۸ شهریور ۹۹ خطاب به وزیر نیرو نوشته شد. متاسفانه به آن نامه پاسخی داده نشد و مهندس حسین‌زاده چهارم اسفند ۹۹ مجدد نامه‌ای به وزیر نیرو نوشت که آن نامه نیز بی‌سرانجام ماند؛ در واقع از سوی وزیر به معاونانش دستور بررسی داده شد، اما پاسخی به دفتر نماینده ارسال نشد.

در ابتدای سال جاری و با توجه به صدور قبوضی با ارقام بالا برای مشترکین حوزه انتخابیه و گلایه شدید مردم، مهندس حسین‌زاده نامه‌ای انتقادی به وزیر نیرو نوشت، قبوض مشترکان را نیز پیوست نامه کرد و خواستار رسیدگی فوری و جدی شد که وزارت نیرو در پاسخ به آن نامه نوشت: «باتوجه به قرار گرفتن شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در مناطق گرمسیری ۱ و ۲ بهای برق مصرفی مشترکین این نواحی از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهر ماه با کمترین نرخ مصوب محاسبه می‌گردد. ضمناً برمبنای اطلاعات موجود بیش از ۹۸ درصد مشترکین مناطق گرمسیر ۱ دارای مصرفی کمتر از الگوی مصرف بوده‌اند.»

یک ماه بعد و در خرداد ماه سال جاری، این موضوع برای چهارمین بار مورد پیگیری مهندس حسین‌زاده قرار گرفت و در نامه‌ای به وزیر نیرو نوشت: «در خصوص تعرفه برق شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در جنوب استان فارس با توجه به یکسان بودن پارامترهای مورد بررسی با سایر شهرهای همجوار، حق مردم حوزه انتخابیه تضییع شده است؛ به طوری که دمای هوا در فروردین و اردیبهشت ماه بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد است، اما مطابق طرح تعرفه گرمسیری، در فروردین ماه به صورت عادی و و اردیبهشت ماه با وضعیت منطقه گرمسیر ۲ لحاظ شده که این مساله سبب بروز اعتراضات فراوان و تحمیل هزینه‌های مصرفی بسیار بالایی به مردم شریف حوزه انتخابیه شده است. لذا از آنجایی که بالغ بر ۱۰۰ هزار مشترک از تعرفه این طرح برخوردار می‌شوند، دستور فرمایید نسبت به بازنگری مجدد طرح تعرفه گرمسیری و لحاظ نمودن این مناطق در این طرح مراتب مورد بررسی و عنایت ویژه قرار گیرد.»

این نامه نیز در آخرین روزهای دولت دوازدهم تنها با پی‌نوشت “جناب آقای متولی‌زاده باسلام، جهت رسیدگی و اقدام شایسته وفق ضوابط و اعلام نتیجه به امور مجلس” بی‌نتیجه ماند.

همچنین مهندس حسین‌زاده در خرداد ماه سال جاری در نامه‌ای دیگر به وزیر نیرو خواستار حذف یا کاهش برنامه خاموشی‌های مدیریت بار حوزه انتخابیه به علت گرمای شدید شد که این هم اگرچه پی‌نوشت: “جناب آقای حائری باسلام، جهت رسیدگی و اقدام شایسته” داشت، اما نتیجه‌ای به همراه نداشت.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=4830

۱ نظر

  • تشکر از لطف شما در حق مردم منطقه لارستان واقعا حق مردم است تابستان خیلی گرمه مردم هرسال خیلی اذیت می شوند بخصوص روستاهای بخش ارد که مردم کم بضاعت هستند و توان پرداخت قبض برق ندارند انشاالله که موافقت بشه و بخشی از مشکلات مردم حل شود

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: