یک نامه و معمایی به نام «شورای اصلاح‌طلبان گراش»

چند روز پیش و پس از انتشار پوسترهای مراسم یادواره‌ی شهدای شهرستان گراش، متن نامه‌ای خطاب به فرماندار گراش منتشر شد که به امضای «شورای هماهنگی اصلاح طلبان گراش» رسیده بود.
انتشار این نامه چند سوال را پیش روی خوانندگان قرار داد: آیا تشکلی به این نام وجود دارد؟ آیا این نامه از سوی این تشکل نگارش شده است؟ چه کسانی عضو این شورا هستند؟ در این گزارش به دنبال پاسخ این سوالات هستیم.

نامه چه بود؟

▫این نامه خطاب به اصغر فرودی «فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان گراش» نوشته شده و نسبت به حضور جواد کریمی‌قدوسی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، به عنوان میهمان مراسم یادواره‌ی شهدا اعتراض شده بود.
▫در بخشی از این نامه آمده: «ما حضور ایشان را مخل آرامش جامعه گراش و در تضاد با آرمان‌های شهدا و انقلاب می‌دانیم. لذا ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری یادمان شهدای گرانقدر و تقویت کمی و کیفی این گونه مراسم ِ ارزشی، لغو سفر و سخنرانی این فرد (سخنرانی که در جلسه‌ی ۱۳ اسفندماه تعیین شده است) و جایگزین کردن انسانی معتدل، منطقی و محبوب، به صلاح شهر و منطقه و جو عمومی کشور می‌دانیم.»

انتشار این نامه با واکنش‌هایی از سوی «بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گراش» و «جبهه مردمی انقلاب شهرستان گراش» همراه شد.

چهره‌های اصلاح‌طلب؛ از بی‌اطلاعی تا سکوت

▫به سراغ چهره‌های مطرح اصلاحات در گراش رفتیم تا با افراد عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان گراش آشنا شویم.
▫عبدالرضا هرمزی یکی از اولین چهره‌هایی بود که با او تماس گرفتیم. او پیش از این در یکی دو جلسه از جلسات اصلاح‌طلبان لار و حامیان دولت تدبیر حاضر شده بود. هرمزی گفت: «من در ساختار شورای اصلاح‌طلبان گراش حضور ندارم و از اعضای آن نیز بی‌اطلاع هستم. چندسال پیش از من برای حضور در جلسه‌ای در لار دعوت شده بود که حضور پیدا کردم، اما در این تشکل‌ها عضویت ندارم.»
▫سپس به سراغ علیرضا نجاتی که در ایام انتخابات ریاست جمهوری فعال بود، رفتیم. نجاتی گفت: «در زمان انتخابات من مسئول ستاد ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلبان بودم و حکم هم برای من صادر شده است. در این ائتلاف ۱۸ حرب اصلاح‌طلب حضور دارند.» او هم از وجود و افراد عضو «شورای هماهنگی اصلاح‌طبان گراش» اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت «من فقط چند روز پیش بیانیه‌ای را با این اسم در واتساپ دیدم.»
▫محمد خواجه‌پور نیز که تاکنون چندبار در محافل اصلاح‌طلبی لار از جمله در «نشست نوروزی اصلاح طلبان و اعتدال‌گرایان لارستان، خنج و گراش» که سال ۹۵ در لار برگزار شد، حضور پیدا کرده بود ما را به کامران جعفری حواله داد.
▫تماس‌های چندباره با کامران جعفری اما بی‌جواب ماند. او در ایام انتخابات رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی بود و سپس حکمی با عنوان «قائم مقام حزب تدبیر و توسعه جنوب کشور (حوزه گراش)» نیز دریافت کرد. او سوال ما در فضای مجازی را نیز بی‌جواب گذاشت تا باز هم به سراغ دیگر گزینه‌ها برویم.
▫آخرین گزینه محمد پاک‌سرشت بود. نام‌ او در ایام انتخابات به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست ستاد روحانی در گراش مطرح بود. به نظر می‌رسید پاک‌سرشت خود از اعضای این شوراست. او نگارش این نامه از سوی «شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان گراش» را تایید کرد و در پاسخ به این سوال که چه کسانی عضو این شورا هستند گفت: فعلا برنامه‌ای برای انتشار اسامی افراد نداریم و در زمان مناسب آن را اعلام خواهیم کرد.»

?هرچند در نهایت متوجه علت این سکوت و پنهان‌کاری نشدیم، اما با عدم اعلام اسامی شورای اصلاح‌طلبان گراش، این سوال در ذهن نقش می‌بندد که با وجود عدم اطلاع اصلاح‌طلبان بومی از ترکیب و فعالیت این شورا، چه کسی عَلَم لیدری این جریان را برافراشته و به نام اصلاح‌طلبان گراش بیانیه می‌دهد؟

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=702

عبدالمهدی قنبری

عبدالمهدی قنبری

من از سال 1388 با دنیای وب آشنا شدم و علاقه زیادی به مباحث فناوری، برنامه نویسی و حوزه های تکنولوژی و رسانه دارم.

۱ نظر

  • بابا این مسخره بازی ها یعنی چه به فکر زندگی خودتون باشید به نظر میرسه اینهمه تورم اقتصادی رو شماها اثری نداشته که بی جهت در پی مسائل الکی هستین جمعش کنین مردم نون شب ندارن شماها دنبال اطلاح طلب و غیره واقعا که خیلی سیرین

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: