دیدار با محمد بن زاید در روز نخست

سفر رسمی حسین‌زاده و قالیباف به امارات

حسین‌زاده به همراه قالیباف رئیس مجلس به دعوت رسمی مقامات اماراتی به این کشور سفر و با محمد بن زاید، رئیس امارت دیدار کردند. این سفر هنوز ادامه دارد.

به گزارش پندری، سفر هیات پارلمانی ایران صبح پنجشنبه، ۱۳ مهر ۱۴۰۲، برای «تقویت مراودات سیاسی و اقتصادی و ارتقای روابط پارلمانی» آغاز شده و به جز حسین‌زاده و قالیباف، جمعی از نمایندگان تهران، اهواز و مشهد نیز در این سفر حضور دارند.

به گزارش دفتر نماینده، هیات پارلمانی ایران در اولین روز سفر، عصر پنجشنبه با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی و حاکم ابوظبی دیدار کردند.

آن‌ها همچنین با منصور بن زاید آل نهیان معاون رئیس‌ دولت و معاون نخست‌وزیر امارات متحده عربی نیز دیدار و گفتگو داشتند.

رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شامگاه پنجشنبه نیز دیدار صمیمانه‌ای با صقر غباش، رئیس مجلس امارات داشتند و پس از آن نیز در ضیافت رسمی شام به میزبانی رئیس مجلس امارات حضور پیدا کردند.

قالیباف پیش از عزیمت به امارات در فرودگاه مهرآباد گفته بود: این سفر به دعوت رسمی رئیس مجلس ملی فدرال امارات صورت می‌گیرد. هدف از این سفر توسعه مراودات اقتصادی و سیاسی و ارتقای روابط پارلمانی میان دو کشور است.

وی افزود: این سفر نقطه عطفی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی خواهد بود و امیدواریم آثار آن را با توجه به اینکه هر دو کشور به تازگی به عضویت بریکس درآمده‌اند، در روابط میان کشورها شاهد باشیم.

دومین برنامه رسمی هیات پارلمانی ایران دیدار با ایرانیان ساکن امارات بود. این برنامه صبح امروز، جمعه، در سالن اجلاس هتل ST.REGIS شهر ابوظبی برگزار شد.

حسین‌زاده پیش از این از اهالی حوزه انتخابیه که ساکن کشور امارات هستند خواسته بود تا در این نشست حضور یابند و به بیان مهمترین مسائل و نیازمندی‌های جنوب فارس بپردازند.

Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram
Share on whatsapp
Share on print

لینک کوتاه خبر:

https://pandari.ir/?p=12614

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: